fredag 24 april 2009

HÄRLIGT, bara åtta månar kvar till Julafton. Nu börjar det bli kul å intressant att vara sosse. Vi är inte många kvar. Enligt en opinionsundersökning som presenteras i dag har socialdemokraterna tappat en kvarts miljon röster sedan Wanja Lundby Wedins intresse för att bevilja bonusar blev känt. De som lämnat partiet är i första hand låginkomsttagare och kvinnor.
OM LO-LEDNINGEN agerat fel? Inte alls. Ordföranden sitter kvar som om ingenting hänt. Det är folket det är fel på. Som vanligt.
NU BÖRJAR det skaka rejält kring banksektorn. Ska vi sätta en tjuga på att vi skattebetalare har klivit in med avsevärda belopp för att rädda bankerna så här dags 2010?
FREDAGSFRÅGAN har hittills lockat ett 15-tal svar. Två östgötska orter förekommer i svarskorgen.
INGER I USA --- hon kommenterar regelbundet på Tobbes World --- ligger före oss andra, i den bemärkelsen att USA redan gått igenom mycket av de konvulsioner som väntar oss.
I DAG PÅ ettermiddan drar jag till Mantorp för att snacka hos PRO-pensionärerna. Åker Via Ulrika. Funderar du på att lämna in bilen till en pålitlig och kunnig reparatör ska du välja Tony´s Fordonsmekaniska.
SA JAG att jag fick två slags tabletter av läkarn på vårdcentralen i går? Inflammerad prostata är inte att leka med.

6 kommentarer:

Svenne Jarl sa...

Fredagsfrågan; INGES KNÄN är inte heller att leka med.
KÄNN SIGNE ett s-märkt fornminne, som kan prata.
"Kungen" är där 1 maj och Victoria i juni.
För lätt!

Rolf sa...

Inför första maj har jag satt ihop några plaket, innan jag blir det själv. Svågern hatar grönsaker och handlar öl i Burg(Tyskland). Jag gillar inte lax och hustrun föredrar BIB. Svärfar fd chef på
systembolaget gillar inte BIB.
MERA GLAS I LAX
INFÖR PANT PÅ BURG(K)ÖL
STÖRRE BAG IN BOX
INGET ROTAVDRAG TILL
GRÖNSAKSODLARE
OCH INGEN MOMS PÅ DILL.

Rolf sa...

PLAKAT...ska de va förstås!
Det är jag INTE nu.

tutt sa...

Jaha Du har fått d..parn? Konstigt att den envist hänger kvar..

Sven Domen sa...

Djävla tur att den hänger kvar...inte dryparn alltså!

Rolf sa...

En äldre dam kommer in på hembageriet och dörren in till bagaren råkar stå öppen.
Där står han och knådar degen på bröstet och hon utbrister
-Usch fy så äckligt
Expediten säger - det var väl inget. Kom tillbaka på fredag då bakar han hålkakor.
Trevli hälj