måndag 30 november 2009

BUICKEN är lika gammal som jag. Tycker vi ser rätt lika ut. Fotografen heter Anders Blom, han var ute å cruisade med sin Skyliner under senare hälften av november. Men nu är det vintervila som gäller.
IT-SAMHÄLLETS baksida: Allt förstoras upp, blir till spektakulära storhändelser. Som att det är halkigt på vägarna och att snön är i antågande. Tidningarnas hemsidor vräker ut stolleinformation som bara är ett hysteriskt skrik, det gäller ju att höras och överrösta allting annat i cyperrymden. Hur fan klarade vi oss förr? Fixade vi verkligen att fatta att det är vinterdäck som gäller när det halka och snö?
VÄRST ÄR dom här yngre medelålders som är så otrygga i sig själva att det liksom skvätter oro och osäkerhet om dom. Just det, det är dom som rattar hemsidorna.
JAG MÄRKTE inte mycket av vaccinet. Blev aningen matt ett tag bara. Fast tidpunkten var fel vald. Mattheten slog till när jag klängde i björken och fäste slingor. Plötsligt gungade marken under mig. Trodde ett tag att jag aldrig skulle ta mig ner till stegen, inte på rätt sätt åtminstone. Men det gjorde jag. Gustafsson stod åter med båda bena på jorden. Men sen, det måste jag jag motvilligt medge, var jag bringder att släpa in mig till soffan och veckla ut mig. Låg där säkert en halvtimma och gjorde ingen nytta alls. Rätt skönt.
DRYGT 200 svarade på FredagsFrågan i Corren. Det tar tid att administrera det hela, men kul är det, trots allt. Mest kul är alla personliga reflektioner, om allt å alla, inklusive Allah.
APROPÅ DET. Folkomröstningen i Schweiz river upp sinnena. Det är baksidan av demokratins mynt. Eller är det baksidan, egentligen --- att folkets vilja slår igenom? Många i Sverige gafflar vitt och brett om att vi ska ha mer av folkomröstningar. Fast idag kniper de käft.
ALLVARLIGAST i Europa just nu: Den framrullande högervågen, som flirtar hej vilt med diverse rasistiska rörelser. Fredsprojektet EU skulle leda till öppenhet, frikostighet och i synnerhet den sociala dimensionen skulle spela en framträdande roll. Det mesta återstår, och just nu ser det riktigt mörkt ut. Och vad gör vänsterpartierna?
BÖRJAT FUNDERA så smått på julklappar. Det går fort, som pigan sa när drängen fick upp farten.
FOLK TWITTRAR som galna papegojor. Det är det mest meningslösa som finns. Lika intressant som de där skolungarna på bussen som ringer hem eller till kompisen och säger att "Jag sitter på bussen som åker förbi Slätmon." Gör nått vettigt istället, ungjävlar, som jag och mina polare gjorde i eran ålder. Så blev det folk av oss också.
TÄNKER KINA dra iväg med Saab till tillväxtraketens förlovade land? Saab står för ett stort och omfattande teknikkunnande, det är kineserna säkert beredda att pröjsa bra för.
NU SKA jag lyfta ut soptunnan. Tömning i morrn. Maud Olofssons karl är livrädd varje gång sopbilen kommer...

7 kommentarer:

Åke sa...

Jag tycker inte att du är lika matt i lacken. Du kanske kråmar dig ibland också, vad vet vi.

Anders B sa...

Javars nu är det nog defivitivt slut på cabsäsiongen, dubbdäck och bruxvovlo gäller ett tag framöver en jäkla trist tid.

Förr hade man aldrig dubbdäck på bruxamazonen, konstigt att man överlevde,för om det fanns bälten så såg man till att skruva ur dem, den viktigaste utrustningen i bilen var stereoåttan eller philipskassettspelaren.

Snart är det 1:a maj cruising i Norrköping igen så nu är det bara att härda ut tills dess.

vh AB

Nils D sa...

Paret Olofsson, är dom tunna?

Åke T sa...

Silence is golden....

Rolf sa...

Läste att "På spåret" skulle få en
ny Luukförare. Tydligen inte Tobbe´s favorit.
Jag tycker att han är ganska kul emellanåt. Smaken är som baken....

Helena sa...

Jasså gillar Tobbe inte Luuk ? Inget fan av Kronér å inte nya ledaren av På spåret.... vem hade du velat se som "förare" då ?

Är maken Olofsson rädd för att sopbilen inte ska ta med sig "skräpet", eller vad ?
Idag MÅSTE han väl ändå vara en stolt make när Maud varit såååå duktig och "lyckats övertyga GM om att de ska pröva de intressenter som finns"

&¤#**# kärring.

Åke sa...

Gillar han nåt på TV?
Leif GW Persson, är ju jämt på spåret annars,el Hasse Aaro.