fredag 13 november 2009

FRIDAY on my majnd. Sitter å slukar kaffe å kollar mejlen där FredagsFrågeSvaren droppar in. Helena, Anders, Bettan. Britt-Marie.... som en andra familj. Rolf har inte vaknat än, men sk(r)atta bäst som sk(r)atta sist, han lär nog dyka upp. Han var i Vadstena igår, och där är det många som dröjt sig kvar. Hertig Magnus till exempel. Kolla själv nästa gång du besöker klosterkyrkan. Han ligger strax till höger när du stövlar in.

IDAG SKRIVER jag om Peter AnderstedtCorrens motorsidor. Peter har en 65 Ford Fairlane for sale. 4-dörrars stolpe. Betyder vettigt pris. Ska jag slå till? Frågan jagar mig --- kanske ända till banken. Känns som nu eller aldrig.

12 kommentarer:

Anders B sa...

Klart du ska slå till, en Ford Fairlane måste man ju ha :D

Sussie sa...

HA EN BRA HELG, visst ska du köpa bilen.

Helena sa...

Håller mé Anders & Sussie.
Klart du ska slå till och köpa bilen. Om inte annat just för att du ska få åka riktigt bilmärke - FORD.
Hört att du annars kör Volvo ;D

TREVLIG HELG !

Monica sa...

Tobbe, köp nu!
Annars så ångrar du dig resten av livet.
Friskt vågat, hälften vunnit eller
friskt vågat, hälften försvunnet.
Men va då. Du kan ingenting ta med dig dit du går...........
Ha en bra helg!

Rolf sa...

Friskt vågat hälften inne. Det är många som blivit kvar i Vadstena på
BS bl a, men jag klarade mig, den här gången.Det är roligt att vara uppskattad, men inte av skatteverket. Hellre uppskattad än utskrattad förstås.
Hade Jerry Lee Lewis viftat med en 38 Derringer i Vadstena, hade han nog varit kvar där än. Vilken tur att det inte blev så. Jag kanske viftar med en lördagsfråga imorgon innan vi tar oss an dansbandskampen i morgon i Strängnäs. Fick just mail från Settmans scripta, som trodde att dom skulle få en intervju med mig i morgon..men icke. Dansbanden var bättre förr.
Vi skulle gå en runda på Vadstena golfklubb men det var för kallt.
Om 2 minuter blir jag miljonär på Keno(igen)
PS Jag är gräsänkling ikväll, så jag kanske slänger i väg en fråga redan ikväll. Kan bli knort med tid i morgon. Svaret blir inte JLL,jag lovar. I Vadstena vill jag bo som pensionär, vilken trevlig stad. Julbelysningen är redan på men jag är inte på lyset, ÄN.

Rolf sa...

Fre/lördagsfråga.
Söker ett datum som har sin Potential. En nobelpristagare i litteratur föds och James Bonds pappa. Likväl en guldmedaljör till Svenska dagbladets medalj och en socialminister. Däremot så dör en norsk statsminister.
Tobbe tänk till.

raimo sa...

Jag sliter med Roffes fråga men vem kan lösa den. Ledtråd tack.

Rolf sa...

Ett samhälle i Östergötland med ca 6 000 invånare och en närliggande kyrka från 1100-talet, kan ha ett finger med i spelet(den var kul)
Raimo.
Kul att du hänger på Raimo.

Rolf sa...

Hertig Magnus låg inte kvar. Han hade brutit upp ladulåset.
Det var happy hour på Valven, så jag förstår honom. Han var nog ordentligt törstig, efter den vilan.

Magnus sa...

Man kan ju inte snatta av nattvardsvinet, hur länge som helst.

Tord Pickhult sa...

Heureka!

Rolf sa...

Hemma från Vadstena som sagt och
5 000,- kronor rikare.
Köpte en andel på travet för 100,-på torget i Vadstena och dom prickade in 7 rätt, trots 9,11 och en 20 oddsare, bra jobbat. Den butiken kan jag rekommendera.
Vi var på Valven men hertig Magnus syntes inte till. Däremot mötte vi Bloody Mary, en läskig dam. Annars var vi mest på Black Velvet.
04.10 i morse kom vi hem från Strängnäs, lika sega som om vi skulle kommit från Kolahalvön.
Lika besvikna som vanligt. Vad sysslar ett sånt bra band som Schytts med? Gud giv mig styrka...
Mälarö kyrka. Dom har den bästa sångaren och är gamla rävar på sin instrument och väljer själva en sån skitlåt, uppriktigt sagt.
Det övriga var mycket trevligt med god mat o dryck.
Sten & Stanley stod för dansmusiken och jag fick några ord med Sten. Han kom ihåg mig efter 20 år och nästan lika många kilo.
Svärmor fick en signerad cd av honom. Dom är ju säkerheten själva om man nu gillar dansband.
Det är nästan lite Bingolottovarning på dansbandskampen. Ingen säger sig titta på programmet men alla har ändå kommentarer, märkligt, eller hur?
Kommer Ni nån vart med datumet och fredagsfrågan. Kanske nån i Ljungsbro kommer på svaret, även om det är långsökt, kör hårt.
Ska titta på dansbandsreprisen 16.25 där jag syntes smygande omkring med en kamera på dansgolvet.
Jag dansade med Nikon, en japansk böna, håll utkik.