fredag 20 november 2009

FREDAGSFRÅGAN I CÖRREN

SNACKA OM maffigt prisbord. Rena julbordet. 2 gånger 2 biljetter till konsert med Fredrik Frallan Jonsson & His Band i Kisa kyrka 29 november, nya cd-skivor med Fredrik Jonsson, The Boppers och Thomas Ledin samt bok av Personen, plus 5 Trisslotter.
FÅR JAG några rätta svar? Knappast. FredagsFrågan är svårare än en introvert fransk poet med skrivkramp. Vad heter Personen? Föddes 21 år innan en fårbonde från Ramvik blev statsminister. Framträder gärna som djupsinnig filosof: "Vi ska inte leva kvar i historien", skrev han/hon 2006.
BÄRS FRAM av en bäveraktig energi. Vill att alla ska jobba mycket. Föregår med gott exempel och plockar ut två heltidslöner. Ny i riksdagen samma år Elvis toppar världens listor med albumet 30# 1 Hits. SVAR senast måndag (15.21) torbjorn.gustavsson@corren.se / Torbjörn Gustafsson, Corren, 581 89 Linköping.

5 kommentarer:

Helena sa...

Men Tobbe, va f-n är det här ? Tänker inte svara - hahaha!

Torbjörn sa...

Ja, destruktivare FredagsFråga har aldrig skådats, undrar själv varför jag utsätter mig och läsarna för detta. Å andra sidan är det bra att rensa magen ibland, då behövs kräkmedel -- you now what I mean.

Adolf Monsuso sa...

Först tänkte jag gissa på JLL, av någon anledning!!!
Men sen kom det, Uno Flodmossa alt. Olof Dunmossa. Fick inte till vare sig bävrar eller kossor, tyvärr. Hon har ihop det med Alf Vettlan, har jag hört. Ett svårt fall av ministerstyre.

Rolf sa...

Nu har dom satt blåslampan i röven på bävern. Hon får nog ett skjut i
konstitutionsutskottet.

Tant Fevall på Vattenfall sa...

Ge´na va ho tål.