tisdag 3 november 2009

RÖSTA PÅ TANT GRÖN, Paola Svenssons läckert suveräna bild. Visst tror man först att bilden är arrangerad, men så är det inte alls. Anders Blom, som äger Cheva 54:an som heter Tant Grön, berättade för mig hur Paola Svensson, fotografen i Linköping, var i färd med att plåta bilen vid Cupolen när den gamla damen i grönt kom gående. Nu går det att rösta på bilden -- gör det: http://www.metrophoto.se/se/gallery/vote
ANNARS? Tack vare semester slapp jag stöta ihop med Maud Olofsson, som besökt Linköping. Jag tror det var Gud som ingrep, Han vill mig gott.

IDAG US-BESÖK tillsammans med Frugan. Sen burgare å pommes på McDonald´s. Jag som skippat frukosten vräkte i mig krubbet för fort och drabbades av svininfluensa. 350 tjänster ska bort från landstinget. Politikerna har inte druckit ur vishetens källa, de bara smuttade.

TRÄFFADE Siewert å Kersti som hastigast i går. Snart är det vår och veteranbilsrally i Björkfors. Beslut i går: Kjell Nyholm, ståupparen, underhåller.

VID DEN HÄR tiden förr i världen:Farsan, aktiv i Metall i Vadstena, fick en binge almanackor, att delas ut till metallare som beställt. Jag drog in en del extrapengar genom att promenixa runt i stan och dela ut dom. Somliga gav dricks. Sånt förekommer inte nu för tin. På IF Metalls hemsida läste jag om en avdelning som lyckats suveränt bra med medlemsraggning. De fackligt aktiva kom på att det går lättare om de aktiva syns på golvet, bland jobbarna. Gomorron, Einstein.

LILLPOJKEN söker nytt jobb i morrn. Jag håller tummarna. På det senaste kneget gick han som praktikant i fyra månader. Gjorde fullt arbete, med mycket obekväma arbetstider, men så snart det blev snack om riktig anställning och anständigt pröjs var det stopp. Nu går det ett tag, sen tar de in en ny "praktikant".

DET BLÅSER i träna idag. Björkens grenar spretar. Inte ens en månad tills jag klättrar upp i björken och låter ljusslingan vrida sig som en glödlampspreparerad orm kring stammen.

Good night sweethearts goodnight!

18 kommentarer:

Åke sa...

Vad är syftet med att rösta på bilen? Var röstar man, här på bloggen?
Vem är äldst tanten eller bilen?

Inger sa...

Skulle Sveriges kommuner stå för kostnader i samband med Vickans bröllop. Det är ju horribelt.
Kungahusets väl tilltagna apanage får bekosta detta. Punkt slut.

Perka sa...

Jag har haft en släng av schizofreni, men nu är vi friska.

Anonym sa...

Fler av Paola Svenssons bilder här:

http://www.metrophoto.se/se/profiles/PaolaSvensson/gallery

Rolf sa...

Välkommen i det gröna sa flickan och strödde persilja på magen.
Lunch nu.....rrrrrraggggmmmuuunnnkkk

Sussie sa...

Bravo Inger, inte klokt att kommunerna d.v.s vi ska betala en massa mer än apanaget kungahuset får.

Inger sa...

Knugen/kungen har nog råd att gifta bort sin dotter.

Tant brun sa...

Hon har nog legat i baksätet sedan bilen var ny.
Hon har ärgat.

Helena sa...

Så Gud finns alltså ?

Rolf sa...

Ikväll blir det Nings kitchen och Loffes jassband.
På fredag chokladprovning, med därtill hörande vin och buffé efteråt.
MEN först ska det diskas och tvätten hängas och avslutningsvis en kall pilsner å så locket på brunnen förstås......
Faan, missar Efterlyst, programmet som bryter på svenska. Säkert samma bovar nästa onsdag. Simma lugnt. Har Monica sagt upp sig?

Rolf sa...

Nangs kitchen var namnet, men det är samma kök. Fd Brask hotell numera First hotell, nära Pilens backe och slottet, välkomna till lite sväng.

NN sa...

Eftersom hastigheten är så låg på hela bloggen, så misstänker jag att det endast är ett par, möjligen 3 pers, som hela tiden skriver under antaget namn.
Om det är så, så är ju allting förfelat och det känns inget bra.
Sussie och Helena mf l, m fl finns Ni i verkligheten, så bevisa Er existens. Det hela håller på att balla ur, tycker jag. Anonym kommer sällan, bara för att ta någon ur högen. Upp till bevis, så att vi kan fortsätta att ha trevligt. Jag vill inte duellera med 2 pers.hela tiden, under fejkat namn. Är man dessutom schizofren, kan man snacka med sig själv och få bättre svar än här.
Så Ni kanske kan skärpa till Er
och ställa upp helhjärtat på detta. Finns Monica ? Finns jag?

Helena sa...

Nyss när jag riktigt, riktigt kände efter - då fanns jag.
Men det är ju det där med att vara eller inte vara som är frågan ??

NN finns men brukar vara okänd...

Torbjörn sa...

Förr var jag schizofren men nu mår vi bättre.

Åke sa...

Saknar din spalt i Corren. Är du schizofren, kan du väl skriva 2 på en gång.

Hamlet sa...

Helena, skönt att höra att du finns.

Kommittérade sa...

Vi, de villiga ledda av de okunniga gör det omöjliga för de otacksamma. Vi har gjort så mycket under så lång tid med så små resurser att vi nu kvalificerat oss att göra vad som helst med hjälp av ingenting!!
Förstått.

Tant Gredelin sa...

Dags att byta färg på tanten.