måndag 23 november 2009

NATT. Sitter och smälter intrycken från Jerry Lee-konserten i fredags. Ikväll tog influensan struptag på mig, hoppas den släpper taget under måndan. Bilden på Linda Gail Lewis tog alltid påpassliga Paola Svensson, fotografen och allkonstnären i Linköping som du hittar på www.paola.svensson.dinstudio.se

PÅ ANDERS BLOMS hemsida http://duckflower.blogg.se finns videos från konserten i Cloetta Center.

REAKTIONERNA på min betraktelse i corren.se --- i papperstidningen måndag --- blev många. Kul eftersom de flesta delar min uppfattning. Men gnällskallar finns förstås också. Förutom mejl --- 21 stycken, 19 positiva --- kan du kolla reaktioner på corren.se

ANNARS? Micke, Johannas förträfflige kille, och jag satte upp en hel del av julbelysningen i lördags. Vilken dag! Runt 10 grader vamt och sol. När Frugan och jag åkte från Linköping till Kisa efter konserten var det 11 grader vamt. Leve klimathotet!

FOLKPARTIET har hållit landsmöte i stackars Växjö. Va har den trevliga stan gjort för att drabbas av nåt sånt?

TOG TABLETTER. Känner mig aningsen bättre. På hemvägen från Linköping lirade vi Jerry Lee At Star Club. Jerry Lees äventyr utanför Graceland i november 1976 är förlåtna.

APROPÅ GRACELAND -- julbelysningen är tänd. Återkommer med bild (om jag överlever natten, när vi gubbar känner flunsan komma blir vi dödsjuka på stört).

1 kommentar:

Rolf sa...

Har du smält färdigt? Hur är det med "grisesnoret"? Västgötska för svininfluensan.
Blev det nån autograf förresten?