torsdag 12 november 2009

TOBBES MODEBLOGG

LYCKLIG & HARMONISK. Beror inte bara på att jag undvikit radio och teve under hela dan och därmed gått miste om både Mådan å Oajnfält. Kom nyss från Sandströms exklusivt chica modepalats, med två par jeans i en påse i näven. Två par jeans för sammanlagt 399 spänn!!! Jag tar´om et: 2 par jeans för summa summarum 399 riksdaler. Just det. Snacka om fyndköp.

JAG KÖPER alltid två jeans i taget. Det förra paret köpte jag för en så där tre-fyra år sen. Det ena paret är slut, det andra orsakar hickningar och blääanden från ungarna och andra stundom något trångsynta varelser. Men nu är det klarrrt. Behöver inte tänka på byxköp på minst tre år.

Å NU SLÅR det mig. Jag kommer att köpa som mest fyra par jeans till under min levnad. Under min återstående levnad kommer jag att lägga max 1 600 kronor på byxor. Bra att veta.

DAN BÖRJADE med besök hos Bilprovningen. 850´n log när den rullade ut. Noll anmärkningar.

NU HEM, sen till Johannas café. Senare i kväll: Fortsätter läsningen av Tage Erlanders dagböcker. Den senaste volymen utspelar sig 1959 och statsministern ondgör sig över att finansminister Gunnar Sträng alltid måste tala i minst en timma. Dagböckerna, utgivna på Gidlunds förlag av Sven Erlander, blir intressantare för vart år som går.

10 kommentarer:

Anders B sa...

Visste du att Tage Erlander hade en av de 500 tillverkade PV 444 S 1950 ??

Han hade inte körkort så det var frun Aina som fick köra Volvon.

Torbjörn sa...

Visst är det knepigt. Erlander var verkligen ett teknikfreak, intresserad av allt som hade med avancerad teknik att göra, men lära sig köra bil gjorde han aldrig. Så du har alldeles rätt, det var Aina som rattade bilarna. Jag minns fortfarande valrörelsen 1968, Tages sista som statsminister, när Aina kom körande med honom till parken i Mjölby. Finns det förresten nån politiker som varit/är riktigt intresserad av bilar och motorer?

Anders B sa...

Vet inte precis men Per-Albin hade en Chevrolet från 1938.

Anonym sa...

Gustav Wasa åkte häst och vagn när det inte var skidföre.

Rolf sa...

Erlander, kunde han styra över huvud taget?

Rolf sa...

Vasa, han kanske åkte KaWASAki, hö hö hö hö!

Anonym sa...

tro fan att Erlander kunde styra,hela sverige,bra dessutom,

Torbjörn sa...

ber att få instäm,ma i Anonyms utomordentligt förträffliga och invändningsfria slutsats.

Rolf sa...

Bra, jag tror Er. Har inte själv så mycket inblick i Erlander och hans dåvarande regering.
Tur att någon minns.

Rolf sa...

Erlander, han var klok han.
Han körde aldrig med en hand, lät Aina köra och använde bägge.
Det snackas idag om politik till vänster och till höger, varför inte
RAKT FRAM!