torsdag 26 november 2009


MAUD OLOFSSON beklagade sig i går -- enligt grannen, nej inte Mauds utan min -- över sin arbetsbörda och gjorde liksom gällande att det är de många arbetsuppgifterna som gör att hon missar saker å ting. Synd om henne. Att bli tvingad till så mycket. Maud har tre kneg, jag har fullt upp med ett. Somliga har inget, fast de räknas inte i Mauds Sverige.
I TRÅKKÖPING idag. På tidningen är det tystare än i graven. Faktiskt är det livligare på Correns redaktion i Kisa. Nästa fredag ska jag va Elvis-Jultomte i Åtvidaberg.
CENTERNS ledning justerar den tidigare målsättningen att partiet ska samla 16 procent av väljarna i valet 2010. Så många bor inte på Stureplan. Centern vimlar av förnuftigt, trevligt folk, och så får de såna som Olofsson och Federley på halsen.
SATTE UPP slingor vid Johannas café i går kväll. Hyfsat snyggt, men inga blinkande tyvärr, tyvärr. Den damen har sina (konstiga) principer. Några nätter sen: Drömde att jag och Frugan rullade fram i en Ford Fairlane.
INGER I USA ---hur går det med nya jobbet?

1 kommentar:

Helena sa...

Drömmar ska man förverkliga !

Om Maud tycker jag INTE.... Inte ens synd om....