torsdag 17 december 2009


BRRR, äntligen snö och isande vindar. Härligt. Har just skrivet klart artikeln om Ulf Ontofts Cadillac Fleetwood Sixty Special. Mia Karlswärd tog bilderna. Riktigt bra. Kommer i Corren i morrn. Såna här artiklar kräver egentligen längre tid att vrajta men kul att få med den på sista Motorsidorna före jul.
CORRENS ledarsida uppmanar Reinfeldt att komma in i matchen, med anledning av alliansens sjunkande opinionssiffror. Reinfeldt är redan med i matchen. Han förklarade häromdan att vissa måste offras när förändringar genomförs. Konstigt att att det alltid är dom som redan har det tuffast som alltid måste klämmas åt.
I GÅR FICK vi julklapp av Corren. Grejer till julbordet, typ. Lillpojken var alldeles till sig. "Surdegsbrödet kommer från oss." "Oss" är nya bageriet vid nya Coop inte långt från US.
KLIMATMÖTET verkar sluta i fiasko, ungefär som jag väntade.
SKA SKRIVA om medborgarpanel till Correns Kindasida. Sen krönika med FredagsFråga. Lite annorlunda den här gången. Får inte glömma att lägga ut frågan här, annars tar Helena, Queen of Mjölby, mig i upptuktelse.
I DAG julbord på Corren i Tråkköping. Jag bryr mig inte.

4 kommentarer:

Rolf sa...

OSS, är det ryssar som bakar?
Oberoende Staters Sockerbagare.
Jag vet några som jag skulle vilja ge surdeg i julklapp. Kan inte avslöja detta här tyvärr.
Degdala = Mjölby om tidigare bloggare undrar.
Den här gången blir det biobiljetter till GK3 i pris i fredagsfrågan och säkert mycket annat smått & gott. Raggmunken lyste med sin frånvaro idag, men ersattes av isterband och stuvad potatis. Det går inte av för hackor det heller. Den som äter palsternackor, han går inte av för hackor, men det går lika bra med selleri. Det gäller att dra ut på julmaten, så den inte står upp i halsen på julafton.

Rolf sa...

Nu bär det av till US för lite strålning, UVA strålar, tack o lov.
Ett mysigt bad innan, som förstärker "solens" strålar, med påföljande insmörjning, är inte heller tokigt, när snön faller och snålblåsten viner runt knutarna.

Henke sa...

Jag såg inte skymten av julbordet för det rullade iväg. Hjulbord,hahahahaha.
hoppas bildern på caddyn blir bra ska bli kul att se dom

Rolf sa...

Henke den var kul men har du sett ett gående smörgåsbord då?