torsdag 10 december 2009

DATORPROBLEM på Corren. Går knappt att göra nånting. Tur att mobilen är tillgänglig, annars skulle man inte ens kunna ringa. Just slöläst lite tidningar på nätet --- det går --- och finner att statsminister Reinfeldt säger, apropå sjukförsäkringen, att det är oundvikligt att människor kommer i kläm vid samhällsförändringar. Hörde du det, Helena, Queen of Mjölby? Det är nödvändigt att du kommer i kläm när alliansen "reformerar" Sverige. Å andra sidan finns en stor grupp som definitivt inte kommer i kläm.

I SKÄNNINGE i går kväll. Efter sejouren hos Kristina, som fyllde år, och hennes familj skulle jag dra till Ivanssons och överlämna några paket, bland annat till Tomas 70-talsrum. Dimman låg tjockare än i Lutzen och jag hittade aldrig fram. Jävligt kul.

FANTASTISKT. Ensam på Kisaredaktionen idag och datorerna jävlas. Blir alltså sent. Å jag som ska tvätta bilen i kväll. Å så ska Frugan å jag besöka --- självklart! --- lilla Selma. Volvon får nog vackert vänta på att tvättas.

LASSE WINNERBÄCK spelar i Linköping. Inför Jerry Lee´s konsert intervjuade Correns nöjesredaktion en fritt svävande sputnik som varken hört Jerry Lee´s senaste skiva eller skulle gå på konsreten. Originellare journalistik får man leta efter. Inför Winnerbäcks konsert uppbådas folk som älskar den intetsägande artisten. Men skit samma -- Gud så många mejl och telefonsmatal jag fått från folk som såg Jerry Lee och verkligen fick ett minne för livet.

9 kommentarer:

Helena sa...

Dessa datamaskiner kan ibland vara till beskymmer....

Jo det är jäkligt trevligt att höra att man måste komma i kläm när reformer genomförs. Jag kan inte hålla med om att kalla det för "i kläm" , för jag tycker mera att det är som att regeringen kör över en stor del av befolkningen. Tanken har väl inte slagit honom att det också är "väljare" han sätter i kläm ?? Hoppas verkligen att det kommer att visa sig när det är dags för val !

Torbjörn sa...

Dagens opinionsundersökning från SCB, den enda som öär tillförloitlig, ger råg i ryggen åt det folk som hukar i allianshögerns snålvindar.

Inger sa...

Jag måste ta Fredrik Reinfeldt i försvar.Han sa inte att "vissa" människor kommer i kläm.Han sa faktiskt att"MASSA"människor ikläm.

Sussie sa...

så mycket värre men vad kan man vänta sig av en sån

Inger sa...

Ganska mycke "klämmigt"tror jag.

Åke sa...

Massa är väl värre än vissa, så varför ska han ta´s i försvar, det begriper jag inte.

Inger sa...

Jag vet att MASSA är fler VISSA,försökte bara vara ironisk.

Chicken Georg sa...

Kunta Kinte och en Massa kuta inte så fort med fotboja.
Ironi? Förstår nada och definitivt ingen URSÄKT för Reinfeldt.

Bill Gates sa...

Dataproblem.....hitta du inte musen?