onsdag 23 december 2009

STÄDAT, tittar ut, gudsåinihelvete vackert! Bara nu inte mildvädret slår till och raserar julkortsvyerna som glittrar å glimmar. Städningen avslutas i morrn, dvs idag, onsdag, dan före dan. Laddat med whisky -- en kapsyl ska blandas i superskurhinken. Ajax + såpa + whisky = Berusande rent.
NÅN SOM kollade Thomas Ivanssons 70-talsrum i ÖstNytt i fredags? Jag missade, men han har en länk på sin profil på facebook. Måste kolla.
GRANNEN hetsar mig om Maud Olofsson. "Har du skickat julkort till´na?" frågade jag. "Självklart", sa han. "Bra, då får hon iallafall ett", sa jag.
I DAG köps Stor-Nalle till lilla Selma.
MOSTER RINGDE. I morrn klockan sex drar de iväg. Med färja. Man får inte en lugn stund. Så snart ungarna vuxit upp och rotat sig startar Moster sina spektakelupptåg som gör att en inte får en lugn stunn i ögona.
ROLF är åter i Linköping efter sin Bacchanaliska odyssé till syndernas Stockholm. Men ingen rast och ro för Rolf, han blickar redan mot 2010. Jag blickade in i 1956 tidigare i kväll. Kom över en Bildjournalen från oktober 1956 där tidningen upptäcker sångaren Elvis Presley. En av de första längre artiklarna om Elvis i svensk press. Tidningen slår fast att den primitive ynglingen varken kan sjunga eller spela gitarr.
KLOCKAN 10 var jag tröttare än ett helt koppel utsjasade galärslavar. Nu är jag piggare än en dopad elitcyklist. Konstigt. Undrar vad lilla Selma gör. Sover eller äter. Dags att fortsätta läsa Lee Child.
Goodnight sweethearts goodnight.

1 kommentar:

Rolf sa...

Bacchanaliska odyssé...snyggt uttryck minsann. 2010 var det.
Som jag kanske berättat tidigare, så har producenterna för Göta kanal 3, bett mig fundera kring en ny tv-serie, som dom vill att jag ska skriva, för deras räkning. Serien ska heta "Kronofogden" kort och gott och göras i 13 avsnitt på vardera 30 min(min reklam)
Ska påminna lite om mäklarna typ.
Dom hjärnceller som fortfarande finns kvar, har redan börjat att spåna på detta intressanta uppdrag.
En "snäll" fogde med hjärtat på rätta stället dvs inte som Peter Black(Black Jack), Ni förstår när Ni sett filmen. Fogden har en mörk hemlighet. I övrigt ska inte hjärnan vara syselsatt med så mycket annat under stundande helger.
Alla män, hjälp nu till i köket med julmaten. Ju fler soppor desto sämre kockar och en bra karl reder sin sås själv.
Ska Ni ut på vinterfiske så tänk på att "Man ska inte ropa hej förrän man är under isen"
Inget luktar som mammas bak i jul.