måndag 21 december 2009

DEN GLADE galaxen till Jultomte bifogades av Monica i hennes julhälsning till Tobbe. Somliga fnyser och babblar lite föraktfullt om hysteri och inflation i hälsningar men jag älskar det. Julhälsningar och dittan å dattan. Idag på Corren i Linköping: Plötsligt står Helena, Queen of Mjölby, i receptionen med ett stort paket. Entrén lystes liksom upp. Och tidigare var Paola och Anders inne med paket, och vid hemkomsten till Kisa ´väntade förutom en binge julkort -- ett var förresten från Per-Arne, Ivar Lo-kännaren -- ett julpaket från Anders Blom i Skänninge. Paketet för tankarna till en cd-skiva.... jag hade svårt att bärga mig när jag ägnade kvällen åt att slå in paket, men nej, jag öppnade det inte.
CIRKUSEN SAAB AUTOMOBILE fortsätter. Tänk att knega där och utsättas för allt detta.
DRYGT 20 grader kallt. Vacker vinterskrud: Johannas café, som nu klappat igen för i år. Mysigt i lördags och söndags, med en hel folk som fikade och köpte julklappar, allt medan eldstaden brann och spred behaglig värme, och på eftermiddan tittade lilla Selma ut. Jo, mamma Siri och pappa Hampus var också med, men jag ägnade mig mest åt Selma. Hon fyllde förresten två veckor då. Spelar ingen roll hur kallt det är, jag smälter så snart jag ser´na.
OROLIG för Moster och hennes gubbe. De har fått för sig att åka Ålandsfärja över julen. Stolleprov! I deras ålder.
23.17. Tiden går. Knegar i morrn, annars blir Reinfeldt sur --- arbetslinjen!!!! --- men på onsdag skiter jag i både arbetslinje och träliga plikter, då ägnar sig Tobbe åt avslutande julklappsinköpsbetsyr och traditionell julfika med Dagge Murare i Linköping. Har ännu inte hittat en tillräckligt stor nallebjörn åt lilla Selma.
CORREN tvingade på mig en ny mobil i dag. Fattar knappt hur man ringer. Passar bra. Då kan jag ha den avstängd hela onsdagen, varken Frugan, ungarna, Moster, Brorsan eller nån annan kan nå mig.
UNDRAR ÄNDÅ inte om jag ska öppna Bloms paket och lyssna.... NEJ, skärpning.

Inga kommentarer: