fredag 4 december 2009

FREDAGSFRÅGAN I CÖRREN

MÅNGA VILL vinna Elvis Christmas Album. Självklart. Den plus jul-cd med The Refreshments plus cd med Jack Vreeswijk (sjunger farsan) plus ny cd med Cajsa-Stina Åkerström puttrar på julbordet. Plus 5 Trisslotter.
OANSTÄNDIGT enkel fråga: Vilket är året? En bluesbroder går bort, Elvis ligger på listorna i Australien och England med Are you lonesome tonight, politikern som senare blir Sveriges första EU-kommissionär blir statsråd, en sjukdom som uppges ha spridning bland homosexuella män och sprutnarkomaner uppmärksammas, Ingmar Bergman avslutar inspelningen av sin mest folkkära film och ett folkkärt fotbollslag trillar ur allsvenskan.
SVAR senast måndag kl 15.26, torbjorn.gustavsson@corren.se eller Torbjörn Gustafsson, Corren, 581 89 Linköping.

9 kommentarer:

Rolf sa...

Året har jag klart för mig men vilken bluesartist du far efter är värre. Cornelis, Muddy Waters bl a dog inte det året.
Erik Olsson i Krokom dog det året, men du menar säkert inte honom.
Arthur Rubinstein och Art Pepper, var väl inga vidare bluesartister.
Hade Cajsa-Stina´s pappa Fred varit i livet, hade det nog puttrat på julbordet men inte CS väl. Undrar verkligen vem du far efter.

Rolf sa...

Snart ska vi titta på "På spåret" och en ny Luukförare. Vi ser aldrig på TV på fredagarna annars, utan pratar och spelar musik. Vi gör ett undantag ikväll, för att se premiären.
Jag tänkte mjuka upp hjärnan på Er med en fredagsfråga, inför den svåra, som kommer i morgon.
Söker en konstnär. 100 år innan han föds, dör en riktig Knös.
Han åt nog soppa när han satt i fabriken och trånade efter heta kyssar.
Undrar om han var släkt med en countrysångare, som var en riktig
Rhinestone cowboy. Dom kanske föredrog samma soppa.
När han dör gillade man bugg och coca-cola. Oanständigt enkel fråga, skulle Tobbe uttryckt det.

Rolf sa...

Konstnären delade egentligen namn med 3 systrar, som gillade rom och cola.
2 nya TV, 42" och 32" tum samt en dvd med hårddisk och en värsting till hemmabio, blir det till flytten. Snacka om ljudevangelium.
Tobbe till landshövding med säte i Vadstena, blir helt perfekt. Tänk vilket djungelrum han kunde ha.
Amanda Jenssen, vill man gärna se igen sen. Jag tyckte Luuk var ett duktigt lok på spåret. Dom var lite lågmälda, men det passar i starten. Ranelid däremot är nog ingen försynt person...JAG gissar och JAG tror och JAG vet...var dom inte 2 i laget. En riktig Björn.
Vet Ni vem som uppfann stepdansen?

Jo en familj på 12 pers, med en toalett.

Rolf sa...

Svårare fråga verkar helt överflödig. Vad gör Monica?
Är det julbaket som är igång eller är det dans?
Är det någon som har en aning om vilken bluesartist Tobbe avsåg i FF?
Ska bli kul att se vilka band Torgny Melins ringer bort ikväll i DBK. Lägg ner skiten eller ändra reglerna.

Monica sa...

Gustav Knös dog 1828
Andy Warhol föddes 1928
och dog 1987 Bugg och Cola
med Glenn Campbells soppa.

Men jag vet inte vilken blues-broder Tobbe tänker på. Jo förresten, det kan det vara John Belushi, han har gått bort. Å jag ska åka bort på onsdag kommer inte hem förrän den 18:e så jag kan inte tävla i FF nästa fredag, hoppas inte Tobbe lottar ut biljetter till Göta Kanal just dåå.
F.ö. så var det dans on, julbord to, dans fr. och det blir dans i morgon också

Rolf sa...

Du är enastående Monica. Andy hette egentligen Andrew och jag syftade då på Andrew sisters som sjöng om rom o coc-cola mm mm.
När det gäller utlottningen av biobiljetter till GK3, kan du nog vara lugn. Ja hinner inte få dom till nästa dragning, utan förmodligen till veckan därpå, när du är hemma igen. Hoppas bara att Tobbe fortsätter sitt frågande.
Filmen har ju premiär på juldagen.
Som gammal dansbandsmusiker, skulle jag aldrig drömt om att ta med "sångaren" eller saxofonisten i Torgny Melins i mitt band. Hur SURT som helst.
Säffle med omnejd har nog dom högsta telefonräkningarna i landet.
Jasså Monica, mera dans idag...Keep on dancing, som Inger Pippi Nilsson "sjöng" en gång.
Hon skulle nog inte heller ha platsat i DBK(Den Besvikna Kapellmästaren)
Har Ni flera förslag på förkortningen DBK för dansbandskampen?

Rolf sa...

Dansbandskrampen, dansbandskatastrofen. Hade Dante sett och hört detta, hade han döpt om sitt verk till "Den Bedrövliga Komedin"
Dåliga Band Konkurrerar.
Visst är det lek man jag blir så förbannad när dom tror att svenska folket går på den här skiten.
Peter hörrni hörrni Settman är ju annars bra.
Gjorde ett anagram av namnet och fick då Beskpaddans namn.

Rolf sa...

Rulla in en bomb och låt den rulla, i studion i Strängnäs alltså.
Christer Björkman har ju valt ut Highlights till melodifestivalen. Tur att någon har öra för musik i sällskapet. Lustigt att han inte tog Torgny Melins, tycker väl redaktionen!!!!

Rolf sa...

TV24 och repris på dansbandskampen. Frugan somnade igår och jag förstår henne. Nu måste jag genomlida skiten igen.
Torgny Melins är som en djävla gummiboll, som hela tiden kommer tillbaka, fy faan, hur sjunger karl´n.
När vi skulle leta efter en ny saxofonist, en gång i tiden, så sökte en kille som spelade lika illa som han i TM. Efter att han spelat ett solo, så sa en av mina killar - Spelade du eller sket du?