torsdag 3 december 2009

TOBBE I ÅTVIDABERG. Lotta Willsäter och jag laddar för lucköppningen fredag kväll. Gissa om torget kommer att vibrera. Lottas dog vilar ut efter bullfesten till trekaffet. Hon stat i knät på mig och käkade. Trevlig jycke, vi fann varandra direkt.
SNORHALT på gatorna. Flera avåkningar och olyckor, bland annat på vägen till Kisa. På torget visar en jättesnögubbe i plast upp sig. Sånt gillar jag, den skulle jag vilja he hemma, eller vid Johannas café (nä, jag vet, hon skulle stoppa idén på planeringsstadiet).
CLAES JOHANSSONS Moppefeber finns i bokhandeln nu. Julklapp för alla som fyllt 15.
PRO I LJUNGSBRO i går. Trevligt folk. Bjöds på gröt när jag anlände till Folkets park, jag som just vräkt i mig raggmunk på Kasken. Mitt gage var suveräntförträffligt: En stor plastlåda full med Julskum.

6 kommentarer:

Rolf sa...

Gjorde att anagram av bokstäverna till svaret i fredagsfrågan(året)
TANT VÅRTHUND ÅTTIONIO

Rolf sa...

Nu finns det travandelar(min rad) att köpa hos fd Hanna Nordgren på Storgatan i Lkpg, numera Bengans spelbutik...det kan va´nåt stort på G. Missa inte chansen till lite extra julpengar.
På tal om annat...tänk OM Gudrun Schyman går till FInal i let´s dance.
På T1:s danser på 40 och 50-talet, var det en del grabbar som skämtsamt - Jag dansar inte under halvlitern. Hoppas Gudrun gört det.

DS sa...

FI-nal

Torbjörn sa...

Gudrun har redan gjort sitt musikval: Magnus Ugglas Jag dansar aldrig nykter.

Torbjörn sa...

FI-nal, den var bra.

Rolf sa...

Ja jag föreslog ju att orkestern arrar om Uggla´s låt.
Klarar hon vänstersvängen i valsen?
En vals kan hon ju alltid dra. Intressant att se om hennes partner Björn Törnblom, kan tämja dennna politiska vilde. Vem bjuder upp? Gör feministen det? Många frågor får svar den 8 januari, när spektaklet drar igång.
Vad säger Willy när han bjuder upp
-Får jag bygglov?
Snart värre än det gamla tv-programmet Lödder.