måndag 28 december 2009

HÄRLIGT. Bokat tid i tvätthallen. Två timmar. Volvon ska bli skinande ren och allt jävla salt ska väck. Tar med en omgång av de skumtomtar som Helena förärade mig i julklapp.

TRADITION: Att läsa Fantomens jultidning varje jul. Förr fick jag den av Einar, katten, och sen han gick bort får jag den i julklapp av Oskar, labradoren. Han får Frolic som motprestation.

ROLF --- satsa på en karriär som ståuppkomiker och bilda nytt produktionsbolag: Sk(r)attemyndigheten. Känner jag honom rätt har han redan registrerat den firman.

POLITIKERNA har jullov. Lika bra det. Köpte Maud Olofssons gubbe en spikmatta åt henne? Man kan ju alltid hoppas.

4 kommentarer:

Helena sa...

Tvätta bil eller äta skumtomtar .... då väljer jag skumtomtarna. Fast det kanske går bra att göra både och ?

Efter biltvätten kan du ta en "sipp" ur pluntan. Men kära, kära du - det är ingen whiskey i den utan WHISKY. Drick och njut av Skottlands härlighet !

Rolf sa...

Bättre att låta skumtomtarna tvätta bilen, det hörs ju på namnet och själv dricka whisky som en svamp.
Glöm inte låsoljan, för det vankas vinter framöver -15 - -20 gr.

Rolf sa...

Tack för ditt förtroende Tobbe om att bli en ståuppare. Skrattemyndigheten alt skrattefyndigheten, är ju ett kul namn. Undrar om PRV skulle godkänna det.
Ditt förslag stupar i alla fall tyvärr. Som ståuppare kan man inte stå och läsa innantill och jag har svårt att memorera ett helt framträdande.
Likadant när jag sjöng i bandet. Jag var tvungen att ha texterna framför mig, även om jag inte tittade i dom så ofta...fobier antagligen.
Jag fascineras ständigt av alla artister på scenen, som aldrig har en textrad att luta sig emot. Blir också nervös över att dom ska glömma bort texter. Jag får nöja mig som sittbloggare.

Rolf sa...

Kanske skulle försöka mig på att slänga in en ansökan till PRV om namnet SKRATTVERKET, ändå.