onsdag 9 december 2009

KOLLEKTIV FOTOGRAFERINING av Correns anställda i dag. Sånt intresserar inte mig, men Lindqvist slet på sig bästa kavajen och rände iväg likt en brinnande julbock till Corren och fotografering.
DET SJUNKER i skumtomtekartongen. Fick en av PRO i Ljungsbro och en av tjocka släkten i Åtvidaberg.
DRAR EN repa till Skänninge ikväll. Kristina som bodde hos oss några år, en s k placering som gick riktigt bra, fyller år.
RIKSDAGEN har debatterat sjukförsäkringen. Det dröjde länge media orkade intressera sig för den människokränkande utslagning som väntar efter årsskiftet men nu dränks vi i ofta utmärkta artiklar. Men varför dröjde det? Därför att vi arbetande journalister har vårt på det torra? Därför att media domineras av ägarintressen som har mycket gemensamt med den ideologi som marknadsförs av högeralliansen?

13 kommentarer:

Robert sa...

Tjena!
försökte hitta någon kontakt info till dig på sidan här utan att lyckas så skriver här även om det blir lite malplcerat.

Jag är iaf engagerad i IK Wasa sen ett bra tag tillbaka, vi bedriver innebandy sektioner i stockholm och har funnits sen 1994. Har tidigare varit ordförande.

Jag har sett att du spelat i IK Wasa längre tillbaka i fotboll och vi söker mer information om klubben för att sätta ihop ett historiska dokument när klubben grundades ev hur klubbmärket såg ut etc och undrar om du har mer info?

Det jag hittat längst tillbaka i tiden är:
1937
BK Fram var framgångsrika med att värva
upp mindre klubbar till att ingå i deras verksamhet. I
deras jubileumsskrift kan man läsa om hur BK Fram värvade
upp föreningen IK Wasa, vilken kom att bilda stommen i
deras nystartade juniorlag.

Robert
robert_meurlin@hotmail.com

Anonym sa...

Jag tror säkert det har att göra med att de flesta journalister lever ett tryggt liv och nu för tiden är det mest fjanterier om konstiga saker som vanligt folk inte bry sig mycket om.

Agneta sa...

Den anonyma är jag, glömde visst att skriva namn.

Anders sa...

Jo men lite linslus är Tobbe allt, det var en fin bild i Wheels Magazines nya bilträfftidning som kom häromdagen.

Torbjörn sa...

Vad menar den förträfflige Anders Blom? Måste kolla Wheels idag.

Inger sa...

Hej! Christina Husmark Persson är leg.sjuksköterska (Eller var menar jag).Hon var nog sjukskriven när dom läste sjukdomsläran.Hennes mål är säjer hon:BEVARA TRYGGHETEN FÖR DEN SOM DRABBAS AV ARB.SKADA ELLER SJUKDOM.Jo,jag tackar jag!

Torbjörn sa...

INGER --- är det Kusin Inger eller USA-Inger? Båda är förstås lika välkomna men Tobbe vill gärna ha koll på sina kommentatorer.

Robert sa...

Du visst inget eller hade ingen lust att svara?

Torbjörn sa...

ingen bryr ig om stackars mig

Inger sa...

Jodå,jag bryr mej.Men jag har haft mycket att stå i idag,och nu är jag egentligen på Nobelfest fast jag smet ifrån en stund och tog en knäckemacka.Maudan var där så jag avstod från buljongen och vakteln,eller om det var stekta sparvar. Och så till din fråga.Kusiner är vi inte,i USA har jag aldrig varit (fast jag vill)men VSTAD kanske säjer dej nåt? Fredagsfrågan är alldeles för lätt,men jag ska inget säja.

Sussie sa...

det vimlar visst av ingers på tobbes blogg

AB sa...

Det är inte den vanliga Wheels utan ett specialnummer som bara handlar om olika bilträffar, Clas Beck-Fris hade gjort ett repotage från BP-macken och där var det en bild på mr Gustavsson.

inGULF sa...

Han var väl tankad kan jag tro.