tisdag 8 december 2009

I GÅR KVÄLL höll jag henne i famnen för första gången. Selma i morfars trygga famn. Nyss gav sig Selma, Siri och Hampus ut på sin första gemensamma promenad med barnvagn. Såg lite trevande ut. Små barn.... denna ljuvliga lycka.
1982. Svaret på FredagsFrågan. Tankarna på Selma fick mig att glömma både rätt svar och antal svar när jag presenterade FredagsFrågevinnarna i dagens Corren. Rolf frågade om morfar blivit senil direkt, det ligger en del i det.
FRUGAN, JOHANNA, MICKE och jag besökte familjen Isaxon Gustafsson i går kväll. Mödrar kommer ju hem på stört nuförtiden. Selmas första bok: Pek-Elvis, plus klassikern Mina första år. I februari är det 60 år sedan Selmas morfar föddes av Birgit Gustafsson, som kom till världen 1926 och föddes av Elsa Jansson. Åren går men släktet består.

3 kommentarer:

Rolf sa...

Du får påminna din bloggarskara i februari, när du kliver in i dödens väntrum, som det också stod på mitt gratulationskort ifrån juli i år.

Sussie sa...

Hej Tobbe, vilken julklapp du och Ingvor fick nu behöver du inte ens ljusslingor för att få julen att glimmra. Hälsa så jättemkt till Siri och hennes kille.

kusin vitamin sa...

Hej Morfar!!

Grattis hela familjen,så fantastiskt roligt och underbart.
Tycker lilla Selma påminner om din mormor Elsa.
Kommer snart en överraskning för du alltid håller " Elvis fana högt" det gillar jag. Hälsa hela fam.
Kram kusin vitamin Christina.