tisdag 22 december 2009

HELENA, QUEEN OF MJÖLBY, vann årets last Friday-Question och blir stolt ägare till PAOLA SVENSSONS 2010-almanacka. ROLF, en annan av bloggens pålitliga kommentatorer, ser till att en dam i Linköping får 2 biljetter till Göta Kanal 3. Skänk Rolf en tanke --- han befinner sig på filmgalej i Stockholm, måtte han snart få släda åter till Östergötland. Här kommer dagens epistel i Corren om FredagsFrågan. Grattis, Helena!
* * * * * * *
HELENA ERIKSSON, Mjölby – snart har du en läcker almanacka att dekorera väggen med. Linköpingsfotografen Paola Svenssons almanacka med veteranbilar lotsar dig genom 2010.GUNILLA HERLIN, Linköping, tar med sig lämpligt sällskap och kollar filmen Göta kanal 3. Rolf Axén, idésnickrare under filminspelningen, sponsrar biljetterna.
MONA ÖBERG, Linköping – donnorna höll sig framme när Jerker Hallenberg gick loss bland namnlapparna – vinner Elvis Christmas Album och Nils-Gunnar Araskog, Åtvidaberg, firar julen tillsammans med The Refreshments.
TRISSLOTT: Irene o Stig Hall, Linköping, Hans Ribbert, Linköping, Conny Andersson, Skänninge, Vivi-Anne Nordh, Linköping, Ewa Målhammar, Ljungsbro, Willy Martinsson, Mjölby, Nenne Jonsson, Vadstena, Lasse Ekenger, Vreta Kloster, AnnMargret Samor, Borensberg, Gun-Britt Åkeson, Boxholm.
112 svarade rätt, 41 svarade fel, 66 sände underbara julhälsningar men utan svar. Frida Blixt, Kisa, avstod.
TACK för svar under 2009, och BautaStort tack för alla intryck och kommentarer, både kritiska och uppskattande, som ackompanjerar era svar. Å så alla verser! Ni är bara för underbara.

7 kommentarer:

Benny Johansson sa...

GODJULÅGOTTNYTTÅR

Rebecka sa...

Kan man köpa Paolas almanack?

Helena sa...

Se där, jag får tacka så jätte mycket !
Det kommer att vara den finaste almanckan jag haft, TACK.

Bettans krypin sa...

gillar du den inte kan du skicka den till mej (mne det tror jag inte du gör)
GOD JUL ALLIHOP

Rolf sa...

Släden hade fint före hem. Efter
att ha sett GK3 igen, måste jag medge att den var bättre, än första gången, hur det nu kan vara så. 800 pers släpade sig sen till Café Opera, där det serverades julbord, Hallands fläder, Carlsberg öl, kalasgott rött/vitt vin. Sen kom stora groggar upp på baren, gjorda på fin årgångskonjak och coca-cola. Nästan för fin att blanda ut. En ljudvolym på musiken som inte ens en gammal dansbandsmusiker kan stå ut med.
Framåt midnatt släpade vi oss till Continental och snubblade in i baren, innan vi hittade rummet.
Så många gamla musikerkollegor jag sprang på, jättekul.
Här var alla skådisar med familjer närvarande och vi fick naturligtvis gå in i vipingången på röda mattan.
Jag tror att Tobbe, glömde dom "rätta/fel" svaren i fredagsfrågan, i julstressen.
Skönt att jobba i morgon och röja upp inför julen. God Jul på Er alla.

Eivor Lönn sa...

Jag är imponerad att Rolf orkar, jag tycker det räcker med allt som ska göras före julen. God jul till bloggens läsare och grattis till Helena som vann almanackan.

Rolf sa...

Man får ligga i Eivor men nu får det vara bra, för ett tag.
Ska fira en lång stillsam jul med familjen. Väntar svar från landstinget, om en eventuell 3 veckors vistelse på Kanarieöarna, som jag var på förra året, för min psoriasis. Det blir nästa äventyr, efter en flytt i januari.