onsdag 30 december 2009

SNÖ, KYLA och självmordsbombare. Självmordsbombare, finns det några fegare kräk än dom? Fy fan. Skulle va såna som den eller de som mördade den unga tjejen utanför Göteborg i går. Vart är samhället på väg?
MAUD OLOFFSON gråter ut i Aftonbladet. Påstår att myckey av kritiken mot henne är könsrelaterad. På svenska: Att hon får ta emot mycket skit just därför att hon är kvinna. Vilket skitsnack. Hur mycket kritik fick inte Göran Persson stå ut med, och han har snopp. Jag har visserligen inte sett den, men det mesta tyder på det.
SÅNA DÄR gråtvalser dyker alltid upp. För nåt år sen kritiserade jag och andra i tidningarna landstingets direktör, en kvinna. Ett folkpartistiskt landstingsråd mejlade mig och förklarade att jag gav mig på landstingsdirektören bara för att hon är just kvinna. Jaså. Den kritik landstingsdirren fick var rena spädbarnsfisen jämfört med den tsunamivåg av kritik som drabbade Palle Håkansson när han var boss för landstingsstyrelsen.
KÖPTE en halva Jack Daniel´s förut. Ska fylla Elvis-pluntan jag fick av Helena. Bra med plunta, man kan sitta å smussla med den i soffan utan att Frugan märker nåt. Inte förrän jag ska resa mig.
BRORSAN Å hans Ella besökte lilla Selma i dag. Deras julklapp: En Hammarbydress. Måste kontra senare med en ÅFF-dress.
SNART NYÅR. Skatterna sänks med 10 miljarder kronor för oss som jobbar. Min Moster och andra pensionärer får mindre pengar att röra sig med. Långtidssjukskrivna och arbetslösa existerar inte alls i alliansens Sverige. Skatterna har sänkts med sammanlagt drygt 80 miljarder kronor sen alliansen trädde till. Varför? Därför att det ger fler jobb. Påstår dom. Verkligheten är en annan. Och i takt med att skatterna sänks minskar resurserna till den offentligt finansierade vården och omsorgen. På samma gång som vårdföretagare plockar hem storkovan med hjälp av våra, skattebetalarnas pengar. När skattekvoten -- skatternas andel av BNP -- sänks urholkas den gemensamma välfärden. Så är det, och så vill borgarna ha det. Och kritiseras den politiken träder Maud Olofsson fram och gråter en skvätt.
CD-SKIVAN från Anders Blom: Spelas om å om igen. Nu vet jag vilka som lirar på spår 5. Anders själv. Den mannan går från klarhet till klarhet, snacka om att ha många strängar på sin Gura. Å så Lars Ekborg mitt i alltihop: "Jag vet en gubbe som hade en kärring som va så jävla ful att när hon gick in i vebon gick sågbocken ut." Eller: "Vi hade en skönhetstävling hemma i byn. Varenda kärring ställde upp. Ingen vann."

10 kommentarer:

Monica sa...

JA, Eländes, Elände,
Slit å Släp
Ättestupan väntar oss gamlingar.
Men det kanske är bättre än äldreomsorgen som den är idag.
Jag önskar alla
ETT GOTT NYTT (val)ÅR 2010

Rolf sa...

På tal om självmordsbombare kommer här nyårsfrågan, Ni kan fundera på hela helgen:
Jag söker en portugisisk uppsvälld krigare och mördare. Både på däck och långt under. Ifrån 1000-talet före Kristus till en smygare på
250 ton idag. Än idag bryter den en ed. Frågan/svaret rör nog många, bl a han som drack absint 1859 på Olympia?
Svaret kommer på nyårsdagen, om ingen(Monica) knäckt den tidigare.

Rolf sa...

Djävla tjat om Michel Jackson. Såg hans shower i julhelgen och visst var han unik och en megastjärna som producerade en enastående musik, men det var inte allt. Jag tror att han var både BAD och DANGEROUS när han druckit sin PEDOFILUS och Gud vet var hans högra silverhandske har varit. Alla blir inte bättre för att dom dör. This is it!

Rebecka sa...

billy jean är iaf bra

Rebecka sa...

och BAD är inte bad

Rolf sa...

Man blir inte bättre som konstnär, när man är död, möjligen dyrare men det gäller inte pedofiler tack o lov. Annars är en död pedofil en bra pedofil. Så barnsligt då.

Anders B sa...

Jomenvisst, Elvis var ju oxå Truckdriver innan han slog igenom LOL

Jag slog igenom med en gång men det berodde på för mycket intagande av starka drycker. =)

Et Gott Nytt År önskar jag dig Tobbe !

mvh AB

Helena sa...

Gott slut och ett GOTT NYTT 2010 !

Monica sa...

Rolf,
som du har märkt så gillar jag utmaningar(frågor)nu undrar jag om nyårsfrågan har något med en ubåt att göra, eller om jag är ute och seglar?
Trodde jag kommit en liten bit på väg, googlade på 1859 och då fick jag se att "En förening för främjande och drift av Trädgårdsföreningen i Linköping bildas."
Då vart det tvärstopp jag blev så nostalgisk för jag jobbade nämligen på "Trägårns" uteservering sommaren 1958.
Åh, ljuva ungdom.

Rolf sa...

Ingen ubåt Monica men den/det jag efterlyser, kunde mycket väl passat på en sådan också. Även utanför båten......