måndag 16 februari 2009

BILDEN: TINA TURNER. Såg en bild på Maud Olofsson och fylldes av ett plötsligt behov att se nånting grant och vackert. Tina kom som på beställning.
ANNARS INGET vidare. Som vanligt alltså. Käken språngvärker, bedövningen börjar släppa. Tillbringade lunchen hos käkkirurgin på US. Ditskickad av min tandläkare på Folktandvården i Kisa. Wallman heter han. Folktandvårdstanddoktorn.
FEM HÄFTIGA bedövningssprutor sattes in. jag trodde jag skulle lyfta men låtsades som att det regnade. Sen öppnades tandköttet ovanför två tänder till vänster. Massa var och skit. Sen borrades ena tanden upp. Det kändes som att de grävde i hjärnan. I det som finns kvar av den. Mot slutet, efter ca 50 minuter, började bedövningen släppa. De sista stygnen syddes utan bedövning. Är jag hård eller?
NU VILL JAG helst sjunka ihop och svimma. För att slippa värken.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul, titta vad Mattis skriver i det inlägget under bilen och läs sen om Torbjörns äventyr. Fick han tandställning`?

Helena sa...

Det svartnar för ögonen, å jag bara läser om eländet!
Smärtbehandling ? En titt på Bävern, inget kan vara värre ?

Anonym sa...

Love me tänder.......

Anonym sa...

Det är som med gamla bilar och Tina. Det är inte mycket som är
original.

Anonym sa...

haha Morgan har rätt
det gäller s-skilt Tobbe

Anonym sa...

Bodde i fem år i en liten by, Bailey (bensinstation, postkontor, pant affär, advokat, och bredvid advokaten en 'gun shop'), uppe i Klippiga Bergen i Colorado. Det var inte ofta vi tog oss ned från berget till den stora staden Denver.

Då Tina Turner var vid Pepsi Center i Denver för sin Farewell Tour, reste vi naturligtvis ned. Fullsatt. Vilken charisma och vilken energi. Hon gav en fantastisk konsert, hela lokalen svängde. Verkade inte alls som hon behövde lägga av ...

Såg också Crosby, Stills, Nash och Young där. Neil Young och hans guitar stal showen den kvällen. Nash kom tillbaks till Denver ensam ett par månader senare. Bra show det också, men har ingen aning om varför han alltid är barfota på scenen.

Det som är bäst med att bo här borta är att ni åldras nio timmar innan jag gör det!