fredag 6 februari 2009

KLASSISK DEKAL. Apropå ingenting. Kärringen Olofsson skriver i sitt patetiska pekoral "Min dröm för Sverige" (2006) mycket om förankring och decentralisering. Sossar är såna som kör över sina väljare och medlemmar men centerpartister och andra borgare är lyssnande och inkännande. Fy fan.

JAG HATAR inskränkthet och diskriminering men varje gång jag ser och hör Maud Olofsson undrar jag om det är så smart med kvinnlig rösträtt. Måste den omfatta alla, t o m såna som Maud Olofsson?

ATT FÖRSÖKA följa med i politiken via tidningar, radio och tv ger inte ett piss. Som i dag när sossarna presenterar ett bra program för att motverka krisen. Det nämns knappast. Alltså måste du läsa det på www.socialdemokraterna.se

14 kommentarer:

Anonym sa...

Mindre fungerande hjärnor förekommer både hos män och kvinnor.

Anonym sa...

Tobbe, Tobbe, det vimlar av kvinnor som inte har något gemensamt med hon du vet vem.

Anonym sa...

Det jäkligaste av allt: en kollega till dej påstod en gång för några år sedan att jag är väldigt lik henne, du vet vem..
Häromdagen var jag på gymmet och blev jätteförvånad över att det finns små trevliga tanter som kör som galningar i roddmaskin. Sen insåg jag att det var en spegel. Om Mååd ror ska jag genast sluta.

Anonym sa...

Hur vore det med en liten lätt lördagsfråga, för att mjuka upp cellerna.
En idrottsman som föddes när Wyatt Earp sköt sitt sista skott.
Eddy som han också heter, föddes kanske på den svarta torsdagen.
Charlotte Kalla och Johan Olsson vet nog vem han är. Gör Ni?
Kom igen nu.
Såna här dagar kan man inte kalla kalla, dom borde heta heta.
Det har rått rått väder en längre tid, men nu har det blitt blitt.

Anonym sa...

Finns Rolf på riktit?

Anonym sa...

Jag finns på RIKTIT bergis.
Varför undrar du?
Vem skulle det annars vara?
Det måste ju vara någon, eller kanske du tror att det är en spökskrivare.

Anonym sa...

Här är det 2 som också finns. En på riktigt och en fantasifigur.
Sixten Jernberg och journalisten Tintin. Det var svaren på fredags-och lördagfrågan. Lätt va!

Anonym sa...

Snälla, snälla, snälla, snälla, snälla. Jag lyssnar hellre på en uggla än af Ugglas.
Stackars Scotts, som äntligen fått in en fot och fått chansen, att behöva ta hand om en sån skitlåt.
Hörde också spår i tv-reklam från deras "nya" cd. Lilla söta fröken fräken, hallå du gamle indian!!!```Vad är det för skit? Hallå du gamle producent, det måste finnas bättre låtar, att förse dom med.
Dom låtarna var ju redan gamla och utslitna på -70 talet, när en annan härjade på krogar och parker.

Anonym sa...

Jaa du Rolf? Du är inte LITE hysterisk!Att leva med dig då får man nog småspringa, för att hänga med..

Anonym sa...

Ja men hon håller sig pigg och rask.
Själv blev jag ganska hysterisk igår när jag hörde af Ugglas och jag undrar om inte Janis Joplin själv, gjorde en flick-flack i graven...snälla,snälla sluta att "sjunga"

Anonym sa...

Rolf JAZZ gossen ´! Jag tror inte du hajar det där med vanlig musik som det är sug i låtarna. Snälla, lyssnade jag på i dag och kom fram till att den var i särklass bäst.Känslan fanns där som behövs för att man ska bli berörd.

Anonym sa...

Är det sug i den låten, då vet i alla fall inte jag vad sug är(musikaliskt)
Låten berör mig nåt oerhört. Jag är färdig att bryta ihop bara jag hör titeln. Låten är kass och hon har defintivt ingen som helst sångröst. Jag tror att den musik man själv tycker om, överstiger tyvärr inte den egna musikaliteten.
Gäller det att hitta en låt som bara är udda, jämfört med alla andra, då vinner hon ju direkt.
Vi måste väl ändå ha högre krav än så, om vi ska tävla i musik.

Anonym sa...

Fan, vad det svänger om dig, Rolf. Hur enda in i helvete kan man ta det programmet på så stort allvar som du gör????? Rena hysterin!

Anonym sa...

Jag tar det inte alls på blodigt allvar. När man hör låtarna och hur folk/int.juryn röstar, kan man ju bli mörkrädd för mindre.
Jag tycker det är kul att lyssna på bra låtar men egentligen är jag av den åsikten att man inte ska/kan tävla i musik, då åsikterna ofta går isär.Tat lugnt ta ett Toy, som en Babs gjorde en gång, innan hon fick löständer.
Är du Observer än?