tisdag 17 februari 2009

FRUGAN ÄR VRED. Andra ridsportintresserade i min närhet är lika vreda. Vreden riktar sig mot Correns bevakning av Helena Lundbäcks framgångar i helgens Världscup. Helena och Madick hamnade på tredje plats och är klara för Världscupfinal i Las Vegas i april.
--- NÄR NÅN lyckas stå på benen nerför en backe skrivs det massor, men när en östgötaryttare går till final i Världscupen i hoppning blir det två rader i resultatbörsen.
SÅ DÄR LÅTER DET. Ska tipsa Jörgen Auer, Correns bevakare av gnägg, hopp och galopp, om kritiken.
PÅ BILDEN ses en annan framgångsrik ryttare med viss erfarenhet av Las Vegas. Hans favorithäst var en Palomino som hette Rising Sun. Jag har försökt få Frugan eller döttrarna att döpa ett föl till Flaming Star, men namnet är tydligen upptaget. Maybelline namngavs dock på min inrådan, sak samma med Sweet Little Rock´n´Roller --- som efter en vecka tvingades byta namn till Qalle Blomqvist. Var tvunget att vara ett Q med i namnet, påstods det. Löjligt.

7 kommentarer:

Helena sa...

Konstigt att det inte skrevs om Helenas framgångar, hon är ju som sagt från länet. Men det är klart, det skedde UTANFÖR länet ! För annars upplever jag att det bara skrivs om sporthändelser från länet. Förutom förstås när LHC varit utanför femtioskylten !
Sen att det tex kan varit hockey en annan dag utan att ovan lag spelat, då kan man om man har tur hitta nån liten resulatruta i ena hörnet.
Se idagens C, förutom Foppas ev slut står det endast resultat från gårdagens två matcher. Med TTs matchanalys !

Anonym sa...

Enda gången jag läser sportsidorna är när det varit Dragracingtävlingar på Mantorp.

Det är en sport som tidningarna ägnar allt för få sidor åt oxå tyvärr.

Anonym sa...

Tur att Tobbes fru finns och kan säga som det är! Ridsporten är näst störst efter fotboll men det märks inte i media, Corren är tyvärr inte ensam. Jag läser Lottas blogg, synd att hon skriver så sällan, jag tycker Corren ska låta en ung hoppryttare från Östergötland blogga oxå!
Hoppas det gick bra på US!

Anonym sa...

Aners Blom vill ha mer dragrace i media men då läser jag hellre om de hästkrafter som Tobbes fru vill ha. Dragrace är tokdyrt att komma in på och snacka om miljöförstöring och koldioxidutsläpp.

Anonym sa...

Frugan är utriden javisst, men var är hon?

Anonym sa...

Javars du Risto dyrt har det alltid varit på Mantorp tyvärr av någon anledning, banan kanske inte är gratis att hyra eller så är arrangören ovanligt profithungrig.

Kan hålla med dig om att det släpps ut en del avgaser i onödan i all form av motorsport men även de som åker för att se på fotboll eller hockey tex. släpper nog ut rätt mycket de med om de åker bil till matcherna.

Häromdagen bänkade jag mig framför tv:n för att avnjuta ett avsnitt av Antikrundan och vad händer, jo inställt pga. hockey usch vad tröttsamt.

Undrar just varför hockey är viktigare än allt annat här i världen.

Anonym sa...

Anders B, om du bor i Linköping, kan du ta en svängom på Frimis en kväll. Det kallar man också för antikrundan.