fredag 13 februari 2009















VIMPEL MED VADSTENA-motiv. Just great. Kammade hem den plus en till på Tradera i veckan. Det är första gången sen jag klippte mig och slutade snusa som jag kände åtminstone ett visst mått av välbehag. Vimplarna ska pryda mitt kombinerade Elvis- och 50/60-talsrum.

TACK FÖR HELG-hälsningar, Helena, Sussie, Jonte, Eivor, Raggarrockarn, Hans-Evert, Bettan, Henke och Sillen. Jag orkar inte svara per mejl, kör så här istället. Nu vet jag varför Bettan inte hörts av på bloggen. Krya på dig, du är en krigarkärring.

SUSSIE KOMMENTERAR jobbslakten på Tornby. Den som sker lite i tysthet. Jag försökte få fatt i Handels försteombudsman i går, men hon var upptagen torsdag och fredag. Fullt upp alltså.

FLERA TIDNINGAR drar i gång kampanjliknande journalistik som går ut på att visa att tillståndet inte alls är så uselt i nationen. Sån journalistik applåderas i Rosenbad. Då minskar trycket på högeralliansen att uträtta mer för att häva den nedåtgående krisspiralen.

JAG VET INTE hur många arbetsförmedlare i s k ledande ställning som jag talat med och varje gång har de förklarat att så och så många fick jobb förra veckan eller förra månaden. Sånt sliddersladdersnack går de på kurs för att lära sig. De får lära sig --- jag vet, för jag har en bekant som har tvingats iväg på en sån kurs -- att så fort en representant för media dyker upp ska de veva "så många fick jobb"-valsen. Jag ger mig fan på att borgerliga tidningskommentatorer häckar på samma kurser.

214 115 personer var öppet arbetslösa vecka 6. Kommer antalet att fördubblas till våren 2010? En del tyder på det. Hur länge ska regeringen avvakta med att slå till med tillfälligt höjda statsbidrag till kommuner och landsting? Enligt ekonomer handlar det om mellan 20 000 och 25 000 jobb. Minst.

JAG LÄSER www.di.se -- ingen socialdemokratisk propagandaskrift precis, men Dagens Industri ger sammantaget en ganska bra och heltäckande bild av konjunktur- och marknadsutvecklingen.

I MORRN BLIR DET VADSTENA. Ungarna drar med mig dit, som nån slags födelsedagspresent. Frugan orkar inte följa med.

HELENA af Mjölby är mitt uppe i läsningen av Åtta år med Reinfeldt. Ska bli intressant att höra/läsa vad hon tycker.

LILLPOJKEN ligger i och söker jobb. Inte lätt för den som är uppsagd i dagar som dessa. När jag ramlade ut på arbetsmarknaden var det i stort sett att välja och vraka. T o m sommarjobben växte på träd. Bensinmack, springschas, träla hos bönner, gräva rabatter --- jobben fanns överallt.

I DAG BEGRAVDES Ingemar Johansson. Min barndoms hjältar försvinner, en efter en. Snart bara Elvis kvar. Jag har ännu inte fixat det vita kuvertet. Kanske dags nu. Känns så. Kör försiktigt, sup med måtta, motionera efter behag, använd kondom, rösta aldrig på alliansen, bli aldrig för gammal för att kolla in läckra brudar, gör nåt vettigt av livet, i morrn är det för sent. Eller i övermorrn, eller nån gång, skitsamma, trevlig helg, skål & svälj.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kondom o kondom, vi har prövat p-piller men dom ramlar alltid av.
Jag har hört att en ärta är bättre, mellan benen.(knäna)
Vad är det som sker i köket, eller vad är det som kör i skeket.
Om det kör i skeket, kan det vara svaret på fredagsfrågan, bakpulver som stänker. Gud jag vill vara med när dom bestiger varandra, som en tältpinne, typ.

Anonym sa...

Är Rolf gift eller sambo? I så fall, hur står hon ut? Eller är det kanske så att du avreagerar dig här för att kunna vara trevlig mot frun? Trevlig på till Rolf, Torbjörn och alla andra läsare.

Anonym sa...

Trevlig på....???? vadå
Det är jag som står ut, det är därför hon står ut, skönt va?