måndag 7 september 2009

ALLIANSEN skjuter till ytterligare 10 miljarder kronor till kommuner och landsting 2010. Valrörelsen har börjat. I sak är förslaget invändningsfritt, och visst är det utmärkt att regeringen lyssnar till kritiken och äntligen beslutar om "nya" pengar. Men i slutändan handlar det förstås om att säkra och förbättra ställningarna inför valet 2010.
BARA NU inte Thomas Östros hoppar fram som skjuten ur en kanon och säger "för sent och för lite". Så sent som i våras skrev han och Mona Sahlin en artikel där de krävd ejust 10 miljarder ytterligare till kommuner och landsting. Gissa om alliansen småler nu..... Kräver Östros 15 miljarder nu är han inte riktigt trovärdig. Det behövs säkert mera senare, men just nu är det helt okej med beskedet om de 10.

EN ANNAN SAK: En snubbe och en donna for iväg i snubbens kärra och hamnade i en skog några mil från närmaste stad. Båda va heta på gröten men donnan sa: "Jag försörjer mig faktiskt som prostituerad så du får vackert pröjsa 500 kronor för att få det du vill." Snubben pröjsade och bilen gungade. Sen satt de där. Snubben satt i förarsätet och glodde tyst ut i svarta natten.

--- Vad är det, ska vi inte åka? sa donnan.

--- Jovisst, men jag försörjer mig som taxichuafför, sa snubben.

--- Så om du vill ha skjuts till stans får du pröjsa 500 spänn.

13 kommentarer:

Ronnie S sa...

Jag instämmer, överbudspolitik går inte hem nu.

Eivor Lönn sa...

Jag saknar Per Nuder.

Bettans krypin sa...

ja vad ska man rösta på nästa år, jag har röstat på s och det blir kanske det nu oxå men mest för att jag aldrig kan tänka mig att rösta på borgarna.
jag kollade på Johannas cafeblogg om crusarna från Linköping, samma sak här vi har varit ute mkt med cadillacen den sista månaden, ska den ställas in/tårar/
godnatt allihop och sussa gott

Rolf sa...

Inte underpasspolitik heller men däremot en vits.
En man möter sin fd fru och hennes nya man och utbrister tjurigt till mannen,
-Jasså, hur känns det att använda ett begagnat hål då?
-Ingen fara, det var bara dom 5 första cm som var använda.

Vet Ni varför kvinnan gnuggar sig i ögonen på morgonen?
-Jo, hon har ingen pung.
Apropå pung och pungsvett, så kan man kanske kalla kvinnans motsvarighet läppglans.

Rolf sa...

Tobbe, lyckades du inte med att föra över bilden på den stackars kvinnan med knapp konfektion?

Torbjörn sa...

Tyvärr, helt omöjligt. Fortsätter dock ragga datakunnigt folk.

Nudist sa...

Östros bild är t o m sämre än Elvis pussbild. Mera naket.

Rolf sa...

Tobbe! Hur för du över dina egna bilder? Går det inte att göra på samma sätt?
En bild säger mer än tusen ord, som bekant.

Torbjörn sa...

Nä, det går inte att kopiera bagladyn på samma sätt som andrra, fattar inte varför. Går möjligen att kopulera bilden.

Rolf sa...

Du är inte korpulent nog att kopulera(para dig) dig med bilden.
Vad menar du?
Går det att para sig med bilden, ställer jag upp direkt.

Monica sa...

Håller med Bettan, jag kommer aldrig att rösta borgligt.
Idag har jag har varit på SAAB-Arbetarnas pensionärsklubb i Cupan vi var ca 30 personer där.
Kärstin Brattgård informerade om kyrkovalet. Även att jag inte är medlem i Svenska kyrkan så var det intressant att lyssna på henne.
Underhållningen av Stig Ragnar och Ove Wärn den var toppen och inspirerade mig och min kompis att åka till Landerydsdansen för daglediga i morgon kl. 13.30-17.00 (OBS tiden). De spelade vals,
foxtrot, snoa mm.
Det var så det ryckte i de fläskiga köttbena.
Stig Ragnar är en jäkel på dragspel
TOBBE! Du har inte funderat på hur dags PRO-arna går upp morgnarna, och vad de gör innan de går upp?????
Natti, natti

Rolf sa...

Jag om nån, vet vad mannen med 2 förnamn går för. Jag spelade med Stig-Ragnar´s i flera år. Uddo Lundin från Harde´s var med, likaså Rolf Öhlin/Stig Sjöberg. Det var en otroligt rolig tid och Stig är en fantastisk speleman. Jag umgås också med Ove Waern och det roliga är att han satt barnvakt åt mig, när jag fortfarande luktade kiss. Jag förstår att det ryckte i rotmostilltugget.
Du kanske gnuggar dig i ögonen innan du går upp.

Nudist Dustin sa...

Ta bort Ötross och lägg in nåt lättklätt stycke.