måndag 21 september 2009

TOBBE --- HAN VET BÄST. "I kväll krossar HV LHC" skrev jag i ett inlägg på eftermiddan. Fick jag rätt? Sure. 6-2 till HV71. Varför blir jag inte sportjournalist?
SLÖKOLLADE på Svenska Hollywoodfruar. Tragiskt.
GÖRAN HÄGGLUND vet exakt vad vanligt folk sysslar med och vill. Hägglund attackerar i svepande ordalag "kulturvänstern". Luktar Sovjet lång väg. Ett statsråd, en man med makt och inflytande, brännmärker en kategori (han avstår från att konkretisera begreppet kulturvänstern) och beskyller den för att styra vanligt folks liv. Själv sitter Hägglund i en regering som raserar tillvaron för tusentals hushåll.
KLOCKAN tickar mot midnatt. Tre månader till jul. Blåsten knackar på fönstret och jag tänker att de rutorna bör jag tvätta. Men inte nu.
TISDAG: Bilfri dag. Vilket trams.
Goodnight sweethearts goodnight.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg ner, KLUBBEN kommer det är slutspelet som gäller.

Stoltz sa...

Håller med, lägg ner klubben och klubban.

Rolf sa...

En namntävling har just avslutats till vårt Intranät. Jag hade 3 förslag med, utav 5 uttagna av 320 inskickade.
UTSÖKT vann men mitt andra förslag kom tvåa SKULDERBLADET och det hade varit fyndigare, men har man ingen humor, så har man inte.
2 biobiljetter och äran var priset jag fick, så skit detsamma.
INFOGAT kom på tredje plats och var mitt det också.

raimo sa...

Grattis, Rolf men vad handlar det om.

Rolf sa...

Kronofogdens egen sida på Internet,Intranätet. Därför är väl SKULDERBLADET bra va?
Ett blad(sida) som handlar om skulder. Hur genialt kan det bli, men INTE då. Utsökt är väl ok men inte i närheten av det kluriga i SB. Vi är visst 12 000 anställda i landet och 500 röstar och dessutom har dom ingen humor.

Torbjörn sa...

Skatteverkets intranet: "Skulderbladet". Gud, ge mig styrka!!!!!!!
Va heter fiskeristyrelsens intranät?

Rolf sa...

Det finns en uppsjö(kul) av förslag till dom;
Näthinnan, nätverket,nappataget,
Nappoleon, dragplåstret(som man gärna tittar på)stimulatorn, flötet,strömmingen, håvet, fjällsidan, nät on nät, sjöslaget, m fl m fl.
Just nu håller jag på med ett förslag till Kungliga Tandverken.
Nåt förslag?

Rolf sa...

Vad skulle svenska journalistförbundet kunna kalla sin hemsida?
Bulletinen, Murvelus eller kanske
SCOPPY DOO.

Åke sa...

Kanske ANKDAMMEN.

Torbjörn sa...

Åke --- du vinner!

Rolf sa...

SCOOPY DOO förstås

Torbjörn sa...

suck å stön be en bön

Åke sa...

Avund är den uppriktigaste formen av smicker.