onsdag 30 september 2009

KALLMORRON, å kylvassa alliansvindar drar fram genom konungariket och kaffet var slut och jag spankulerade bort till Coop å köpte Gevalia och på tillbakavägen var en slok i en lastare i full färd med att transportera bort de stora kommunala blomlådorna och jag tänkte att nu jävlar är det höst och det var det och i går kväll syntes polis med dragna vapen i centrala Kisa men det märkte inte jag nåt av för jag städade Siris lägenhet och hon yrade om att hon visst kan städa men ungdomar kan inte städa inte fruntimmer heller inte gubbar heller städa är det bara jag tobbe som kan nu har jag druckit dagens första kopp kaffe och blickar jag ut genom fönstret vilket jag gör annars skulle de här raderna inte formuleras så ser träden stelfrusna ut inte ett löv rör sig på vägen går en gubbe i keps undrar om han tycker att livet gestaltat sig så som han en gång hoppades drömmar visioner min älskade mor mor bakade underbara drömmar nu bakar Johanna lika underbara drömmar å tankarna far som kulorna i ett flipperspel å jag undrar vad som hänt med Peps Persson men visst lever han jo absolut det är jag övertygad om å till sist en liten historia den om den gamla damen kom instudsande i butiken som säljer sexredskap och frågade fortfarande hoppande upp och ner om de säljer massagestavar och fick tillsvar att javisst gör vi det här har vi en nej har ni ingen större modell sa den studsande damen varpå föreståndaren tog fram en riktigt stor druling och frågade va sägs om den här och då frågade damen hur stänger man av den

2 kommentarer:

Helena sa...

Är det hösten som tagit hårt på dig? Du verkar lite halvt förvirrad, undrandes och skriver på snudd av poetiskt.
Jag har några punktslut om du vill ha.......

Torbjörn sa...

TACK, du ljufvliga Drottning af Mjölby, jag hade slut på mina punkter.