tisdag 1 september 2009

TOBBE TRASKADE iväg från suveräna restaurangen Kasken i Tråkköping till Konsert & Kongress för att hämta ut ticket till Jerry Lee Lewis konsert den 29 november. Stötte ihop med Jerry Prütz, mannen med heta nyheter i sina rymliga fickor. "Har du hört att det kommit en ny singel med Jerry Lee", sa Jerry.
JAG HADE zero aning. Nu har jag kollat. Den finns på på yotube -- och ligger som inlägg längre ner här på Tobbes Blogg. Låten känner du igen. Kris Kristoffersons Mean old man. Jerry Lee gör den suveränt.
KARLN ÄR 74 år -- 75 när han slår an första ackordet i Cloetta Center --- och turnén startar i Brasilien i september och drar vidare till Europa. Härligt att ha nåt att se fram emot.
BILJETTEN kostade närmare 500 spänn. Rullstolsbiljett. Betyder att vi går två på en biljett. Jag som följeslagare.
LENA MICKO, s-kommunalrådet i Linköping, har skickat mig en bunt papper inför s-kongressen. Känns som en viktig, ja avgörande kongress. Avgörande för valrörelsen 2010 och avgörande för inriktningen av partiets politik. Måste snart bli åka av, så folk ser att arbetarpartiet lever och frodas och frustar av vitalitet och revanschlusta och jävlaranamma. Finns en hel del att ställa tillrätta.
FICK ÄNNU ETT anonymt "beundrarbrev" idag. En alliansare som läst vad jag skriver i Corren uppmanar mig att flytta till Nordkorea. "Jag tycker du ska flytta till Nordkorea så får du det bra", skriver alliansväljaren. Jag imponeras stort av den intellektuella glöden och den analytiska skärpan. Sen regeringsskiftet 2006 kommer det fler och fler brev av den kalibern. Många alliansare tål tydligen inte att deras politik ifrågasätts och kritiseras.

25 kommentarer:

Rolf sa...

Inget att bry sig om Tobbe. Det är redan överbefolkat där.
Jag förstår inte följande; varför är man anonym? Står man inte för sin åsikt. Det är bara kräk som skickar sån post, ynkligt djävla folk, som inte ens skulle platsa i Vietnam. Det var någon som sa(kanske i en gammal film eller så) att man aldrig ska lita på snedögda personer. Är det några man inte ska lita på, så är det dessa anonyma mesar. Skit på Er.

Rolf sa...

Vietnam???? Korea men är det nån större skillnad.
Vad alla är på hugget igen, har Ni ätit rosenrot?

Åke sa...

På hugget???Vem?

Rolf sa...

Snacka om att bli på hugget. Igår plockade jag lite mer svamp och kokade soppa på. Snacka om hög som Empire state building.
Följande svampar ingick, om Ni är intresserade av receptet.
2 st Topplocksskivlingar
1 Oljig cylindersopp
1 Rostbrun balkkremla
och 2 Kardanmusseroner och till slut 12 st kolvriskor, på egen risk.
Jag skriver från dialysavd. på US.

Raimo sa...

dialysavd? Du skojar-

Rolf sa...

Det var det värt och man har väl lite sisu.
Kippis Raimo jag har lite huume kvar.

Rolf sa...

Det är flera som skulle behöva lite huume, eller hur Raimo?

Nils Krig Klövsjö sa...

Jag hittade faktiskt en rökslöjskivling.

Bill sa...

STAGNATION var ordet sa Bull.

Gårdvaren sa...

Reinkarnation kanske kan va nåt!

Åke sa...

Fastnade du på Konsert & Kongress?
Du har ju biljett nu, så du behöver inte övernatta där, i väntan på JLL.
Tipp tapp tipp tapp.....

Axelstierna sa...

Bloggen är död, leve bloggen...eller var det kungen?

Rolf sa...

Jasså är den. Då tar jag en sista fredagsfråga; Var är han som har hand om den här bloggen, chefsbloggen?

Agneta sa...

Någon som sett till Tobbe?

Monica sa...

Rolf
Tyvärr kan jag inte svara på din fredagsfråga,
Nu ska jag åka till Cupolen på PRO-dans och jag tror inte jag får se Tobbe där.

Rolf sa...

Var inte för säker på det Monica.Han dyker upp där man minst kan ana det.
Jag bor väldigt nära Cupolen, så du kan ju titta upp på en fredagsdrink efter dansen. Vem spelar?
Vi får se om frugan är på hugget för en helgfråga, som hon lovat mig. I morgon blir det dock en svamprunda igen. Det brukar dock bli tid till melodikryss, korsord och lite annat knek & knåp i alla fall. Hoppas att Ebbot kommer till rätta. Kommer Ni ihåg Tobba & Olle Cast(liten anagramtävling)?

Torbjörn sa...

gääääsp, nu jag vaknat

Cacka Israelsson sa...

17:27 vaknat!!! Vad har du tagit?
Jag tror du har haft följande åkommor; Mugg,rasp.fång,spatt,strålröta,
kvarka,grässjuka ock kvickdrag. Fast det sista har vi ju inte märkt mycket av. Vässa hovarna nu och kom igen din gamla hingst.
Vet Ni hur gamle Svarten går?
lalalala, som alla andra gamla hästar förstås.

Monica sa...

Det var Isak:s som spelade och dansen började kl 14.00, så jag missade inbjudan till drinken.
Å andra sidan: rotmos och köttiga fläskben som vankades när jag kom hem, det är inte tvi skit det heller.

Rolf sa...

Var det många som hade köttiga fläskben på dansen då?

Monica sa...

Nyfiken i en strut!
När du bor så nära så kan du gå till Cupolen 2/10 och själv kolla in hur många köttiga fläskben det finns, då spelar Amigos.
Blev det någon svamp idag?
Jag undrar om TOBBE är vresig på dej eftersom han inte har lagt ut din svampbild på nätet, eller kan inte???

Rolf sa...

Det blev lika mycket svamp idag och en underbar pastasås. Svampen räcker även till mackorna i morgon med stekt ägg. Jag tror det är för lite politik i svamp och jag tror han kan lägga ut bilder nu, men bara på gamla tråkiga politiker.
Livet är inte bara politik, det är nöje också. Man kan inte analysera ihjäl sig över all skit.

Monica sa...

Det ser du, en bild på en moderatpolitiker går bra! Är det fjäsk för Ola?
Oss emellan, jag testar om det går att reta upp Tobbe lite, (men han är väl cool) jag bara väntar på att han ska besöka SAAB-pensionärerna i Cupan igen. Men det är bäst han skyndar sig, det finns inte så många kvar, och det lär inte bli så många nya SAAB-pensionärer heller.
Jag håller med dig om att livet måste få vara nöje också, svampplockning, dans mm. Annars så är det lika bra att ta till ättestupan, Omberg, Klevberget, Hisneklint eller Kälemåla knapp. Det finns många vackra ställen att välja på
Men: Än hänger käringen mä
Ps. Jag tror det är för mycket svamp i politiken Ds.

den 5 september 2009 23:16

Anonym sa...

Nej, Tobbe, inte flytta till Nordkorea! Vi behöver dig på Corren - och här på webben. Jag har inget googlekonto - därför ser det ut som om jag är anonym.
/ingridcarlsson

Rolf sa...

Ja det finns många soppor där.