torsdag 24 september 2009

JERRY LEE LEWIS I CLOETTA CENTER 20 november. Nedräkningen fortsätter. Träffade Jerry Prytz -- nu har jag fan glömt hur man gör ett tyskt y, igen!!!! -- på företagsmässan i Cloetta Center i går. Ungefär 3 000 biljetter sålda, trodde han. Låter helt okej. Många avvaktar och köper först veckorna före konserten.

YOUTUBEKLIPPET är från en konsert i Italien. Scenen vimlar av gamla hjältar: Little Richard, BB King, Fats Domino, Bo Diddley, och så Jerry Lee förstås. Dave Edmunds lirar sologitarr. Sa jag att konserten är i Cloetta Center 20 november?

NU TILL FREDAGSFRÅGAN. Ska kolla lite fakta. Blir nåt med öschötaanknytning.

4 kommentarer:

Üngve sa...

Tryck på prickarna först och u sedan, üüüüüüüüü

Torbjörn sa...

Vilka jävla prickar...... okej, nu fattar jag: ü ü üj üj üj va bra jag är -- tack!

Üvonne sa...

Lücka till!

Miss Mollü sa...

Jerrü Prütz och Jerrü Lee Lewis, ska dom lira ihop?
Jag tror inte Jerrü platsar.
Undrar om han är dür och om han spelar i dur.
Han är född i Ferridaü men är inte lika bra som Elvis Presleü.
Vem minns inte Crazü arms från 1956