måndag 7 september 2009

DRÖM I NATT: Att jag åtalades för väpnat rån. Trots att polisen aldrig hörde av sig, än mindre grep mig, visste alla att jag utfört ett väpnat rån.
VARFÖR denna dröm? Kanske därför att jag i fredags fick ett kuvert med Polismyndigheten tydligt skrivit på. Jag grunnade som besatt innan jag fått upp kuvertet. Vad har jag gjort för illa? Är det alliansen som anmäler mig för hädelse efter att jag kritiserat Tant Mård (C)? Nä. Polisen meddelade bara att förundersökningen om de hot jag utsattes för nån gång i våras lagts ner. Inget konstigt med det. Inte lätt att gå vidare enbart med stöd av kuvert och brev som postats av nåt anonymt grymtsvin.
LINDQVIST och jag vräkte i oss köttbullar idag. På ettermiddan firar vi modeskaparen Co Co Chanel och vräker i oss var sin chokladbit. Den förste att vrajta en låt om Co Co var Jokkmokks-Jocke. "Gulligullan Co Co......" Sen var det nåt om att Chanel klär oss i flanell. Skål å putäll.

3 kommentarer:

Åke sa...

Jag tror Mama cash använde Flanell nr 45, ho-ho!

Risto sa...

Pappa Cash heter Johnny.

Åke sa...

Fel fel fel av mig. Hon hette Cass Elliot, dvs Mama Cass i gruppen The Mamas & the Papas. Hon dog 29 juli 1974, 33 år gammal.
Hon drog nog Flanell nr 45 och luktade svett. Den sorten var nog cass.