måndag 21 september 2009

IKVÄLL KROSSAR HV LHC. Kom just på att jag håller på HV71. Men inte fan rusar jag till Cloetta Center och kollar den första matchen i en evighetslåååååånga elitserien. Ska blir gött sen när Per Ledin och grabbarna lyfter bucklan.
RAJNFÄLT och gänget får aldrig lyfta nån buckla. Budgetpropositionen presenterades i riksdagen i dag och jag roade (!!!???) mig med som hastigast kolla fjorton dagstidningars ledarsidor. Alla rabblar samma budskap: Hurra va regeringen är bra och Gud så hemska och dåliga de rödgröna är. Sverige är värre än Italien.
HALV FEM drar jag till Östsam och en presskonferens om Kinda kanal. För publicering på Correns Kindasida. Tidigare i dag skrev jag om damer som va ute på fölmönstring plus några texter om regeringens ekonomiska politik. Och drog vinnare i FredagsFrågan.
GÅRDAGEN: Frugan, Siri och jag drog till IKEA. Handlade en del till hennes och Hampus lägenhet. Fikade på Biltema. Sen en tur till Värna utanför Åtvidaberg -- ÅFF vann i Sundsvall, härligt --, där Siris häst befinner sig just nu. Cascade Lane gick lugnt och betade och såg ut att ha det bra.
AJ FAN. Precis nu kom en påminnelse från biblioteket i Kisa. Tre böcker som jag haft för länge. Men jag skäms inte. Det visar ju bara att jag är en beläst person. Göran Persson förvånade ibland. Som när han medverkade på en kulturafton i Stockholm och visade sig kunna en hel hoper av Dan Anderssons texter utantill.
SOM SAGT: GO HV GO.

1 kommentar:

Sven Tuba sa...

Så du tror att di ska HV in guldet. Inte utan vedermödor la doLHCevita..I only have ice for MODO morske män, även med en tRÖG LEdare.