fredag 25 september 2009

SIRI Å CASCADE LANE --- två vackra tjejer på grönbete. Jag är far till henne till vänster. Cascade, eller Kasken som jag kallar´na, är en Connemara, och hennes sätt påminner i mycket om sin ägare, Siri. Envis och ibland lite egensinnig, men också mån om andra och (oftast) med ett behagligt sätt.

STRAX KVÄLLER. Talade just i telefon med hon/han som är svaret på FredagsFrågan i Cörren. Han/hon skickar en bok med personlig dedikation till vinnaren. Hon/han som söks är alltid lika trevlig att snacka med.

GLÖM INTE att kommentera vad du tycker om landstingsskatten --- se inlägg längre ner.

VAD MER ATT SÄGA: Fredagarna är härliga, med alla svar på FredagsFrågan. Hittills har ett 70-tal svar strömmat in och närmare hälften skriver personliga mejl med reflektioner om ditt och datt. Jag läser allt, men hinner tyvärr inte svara på alla.

T-R-E-V-L-I-G H-E-L-G !!!!!!!!!!

19 kommentarer:

Sussie sa...

Hej Tobbe och ni andra, ja det var verkligen ett sött par. Hästen blundar och ser ut att njuta riktigt. Jag svarar på skattefrågan här nere, trevlig helg.

Monica sa...

Kommer hon/han vara med i Hjärnverket?
Som han/hon var tidigare.
I morgon blir det shoppingresa till Stockholm för min del
Trevlig Helg!

Rolf sa...

Hur många barn har du egentligen?
Hjärnverket!!! Var ska det sändas i så fall? Kanalen har ju upphört.
Det var väl KK på G antar jag.
Vad ska du handla i Sthlm Monica?
Hinner du med en lör-sön fråga då ev.
I morgon blir det svampplockning, gula,trattisar och svart trumpet.
Trumpetsolo när jag kommer hem.
Ha de!

Monica sa...

Jag har två barn! Hur så?
Kanalen har upphört, men
Hjärnverket ska sändas med Ulf Holmertz på fredagskvällarna i 24Corren
Jag hittar nog alltid något på NK som passar, där finns ju ett bra utbud till MODERATa priser.
Frågan kan bli lite svårt att hinna med. Det är Seniordans på söndag em.
till Amigos.

Rolf sa...

Förlåt, jag undrade hur många barn Tobbe har. Jag tror att 3 gringos är bättre än Amigos.
Livet är inte bara dans, det är rotmos och fläskiga köttben också.
Har dom det på NK månntro?
Salve amice

Rolf sa...

Jag vill flagga för en Elviskväll på Cupan/Folkets Park den 17 oktober. 21-01.00, kassan öppnar 20.30, entré 150,-
Publiken sjunger Elvis karaoke hela kvällen och Stefan Wikström band, spelar till dans. Stefan Wikström från Norrköping, är en otrolig Elvisimitatör.
En otrolig kväll, kan jag garantera,för jag har jobbat som sångledare/sångare på samma fest under tidigare år. Vi ses där.

Nils Dacke sa...

tobbe har fyra ungar men ingen bor i Boxholm och ingen har skrivit böcker om östgötska mord
Kul om Hjärverket kommer tillbaka men är det säkert? Jag har inte läst att så blir fallet.
Jag bor i Kisa och ska nu gå till Konsum där tobbe brukar hålla till och tjattra med tjejerna i kassan.

Rolf sa...

Var skulle i så fall Hjärnverket dyka upp?

REBEL R sa...

HÖJ SKATTEN

ROCKABILLYREBEL sa...

HÖJ SKATTEN

Rolf sa...

Vill du köpa en unik t-shirt med Elvismotiv på, är detta ett unikt tillfälle. Trycks bara i ett begränsat antal.

Anki/Rolf sa...

Äntligen har frugan fått Ä U V och gjort en lördagsfråga, som inte jag klarat.
Hon söker en musiker och 50 år innan han föddes, mördades en president. Han känner stor kärlek för bluesen och sin fru. 100 år innan han började spela, inleddes fransk-tyska kriget. Han är inte billig att boka. Ett av hans namn är samma som en österrikisk författare har, som bl a skrev Armut. Trevlig helg önskar Anki.

Monica sa...

Hej Anki!
Jag tror du söker efter
Christopher Anton Rea
Alltså: Chris Rea

Rolf/Anki sa...

Jag "varnade" Anki för din klurighet Monica och jag fick rätt.
Du har helt rätt i ditt svar. Han är nog inte billig att boka, trots namnet. Synd att inte flera är på hugget och gissar. Dom kanske har nog med Tobbe´s fredagsfråga.

Rolf sa...

I morgon bär det iväg ut på sjön igen. Birka Paradise bjuder på Kalle Moraeus och Bengan Jansson. Det blir ett otroligt sväng och häng i baren.
Diplomathytt och champagnefrukost är sånt som förgyller vardagen.
Återkommer med rapport på fredag,
skepp ohoj!

Monica sa...

Att inte fler gissar kanske beror på att det inte är några vinster!
Jag tycker att det är en bra hjärngympa, det gäller att försöka stimulera minnet så länge som möjligt. Så blir det lite träning i att söka på nätet också.
Och studier visar att äldre människor som dansar, spelar instrument eller dataspel, löser korsord, lägger patiens eller pussel minskar risken att drabbas av demenssjukdomar och därmed sparas pengar till vår allmänna sjukvård.

Rolf sa...

Då tycker jag att vi fortsätter att spara pengar till sjukvården.
Jag har funderat på hur man ska lösa detta med priser. Man kunde ju skicka någon lott eller så. Det kräver dock att man lämnar ut sin adress och det är nog inte många som vill. Dom flesta skriver väl inte ens sitt eget namn. Får väl lämna ner priserna till Tobbe för avhämtning men hur ska identifieringen då gå till?

Anonym sa...

Jag är glad över att du inte påstår dig vara far till damen till höger.

Gernandt sa...

Var inte för säker på det.