torsdag 3 februari 2011

FRAJDÄJJFRÖGAN I CÖRREN

Nu har tillräckligt många tjatat tillräckligt länge. Så vi kör. Bryt inte ihop om jag inte besvarar era mejl. (Hjärnskakning, läkarn uppmanar mig att ligga lågt.) Shit the same. Vilket är (för)namnet som gärna förknippas med Östergötland (åtminstone sommartid) och som bars av en Bernadottare med förkärlek för film och skriverier? Namnet bars av en författare som avled månaden efter Elvis inspelning av Sweet Angeline.
Namnet bärs av drygt 20 000 svenskar och förekom när Sverker var kung. Många förknippar namnet med en av Goethes polare.
Att vinna: Mia Karlsvärds läckra (signerade!) bok Ur spättans synvinkel, Fredrik FrallanJonssons cd från 2010 (signerad!), Sånger från lämnade läner, samt 5 Trisslotter.
Svar senast måndag kl 15.08, Torbjörn Gustavsson, Corren, 581 89 Linköping, torbjorn.gustavsson@corren.se, 0708 280609.

2 kommentarer:

Rolf sa...

Ligger du på golvet nu då?
Jag tar en chansning på FF.
Fr o m februari kommer hågade läsare att hitta mina anagram-gåtor i magazinet LKPG och NKPG.
En väldigt fint designad tidskrift, som dessutom är gratis.
På lördag och V75 spikar jag häst nr 14 i femte löpet och kanske häst nr 4 i sjätte löpet. Bara dom har skorna med sig, finns det en chans.
På tal om FF, så kanske FF kan vara en ledtråd, om jag gissat rätt.

Rolf sa...

Till travintresserade kan jag rekommendera DN idag. deras hästexpert har tydligen haft 7 rätt flera veckor i rad.
Det sägs att han är duktig och när jag jämför med andra experter i ÖC och LP och AB, så är dom ibland inte alls överens.
Dagens ord "Det är alltid för sent att vara efterklok". Åtminstone när det gäller trav. LF i morgon.