torsdag 10 februari 2011

FREDASSFRÖGAN

Vilket är åretElvis, ABBA, AC/DC, Michael Jackson och Svenne & Lotta ligger på topplistorna och boxningen domineras av Ray, kallad Socker, fast på engelska?
Folksportbilen som presenterades samma år som Lill–Babs uppmärksammade nudiströrelsen slutar tillverkas det här året. Början till slutet för Imperiet? När våren exploderar ligger fabriker, byggen och många andra arbetsplatser tysta och öde, men Lundell tror på bättre tider.
Att vinna: 2 klassiska Hitchcockfilmer (dvd), Slå nollan till polisen och Främlingar på tåg, samt 7 Trisslotter (sponsorer: Gunilla och Sune Persson i Motala samt Corren).Svar senast måndag kl 15.11, Torbjörn Gustavsson, Corren, 581 89 Linköping, torbjorn.gustavsson@corren.se, sms 070 8280609, Facebook (meddelande).

11 kommentarer:

L. Nyholm sa...

Frågan kan jag inte besvara, men jag skickar dig en uppmaning med förhoppningen att du fortsätter ditt "å andra sidan" med samma ideologiska bravur som hittills. Jag uppskattar att någon vågar vara tydlig när det gäller exempelvis den borgerliga propagandan i medierna, vid sidan av de borgerliga partierna och näringslivets organisationer. Stå på dig, vi är många som gläds att läsa dig.

Beträffande valet av socialdemokratisk partiordförande ser jag V. Palm som en trovärdig kandidat, men det är också viktigt vilka övriga personer som väljs in i vu. Jag ser gärna L. Pagrotsky, Y. Johansson och SSU:s ordförande där. Med hälsningar Lennart Nyholm.

Inger sa...

Inte en fråga som man har svaret på, så där rätt opp o ner precis!
Goggle är inte på min sida ikväll,
tror jag ger mej för dagen!

Rolf sa...

Pagrotsky är förbrukad. Inga avdankade reträttpolitiker tack.
Det är nog en plats som landshövding ledig nånstans. Det är där dom brukar hamna.

Rolf sa...

FF Jag sitteroträngs med frugan framför datorn. Ett liggande(eller 2) evighetstecken vore bekvämare just nu. Undrar om hon håller med, hon som handlar på Konsum.

Anonym sa...

1973?

elin sa...

Elvis och Abba på samma lista....allså mellan 77 och framåt men elvis dog 77.......

Anonym sa...

Kommentar till mitt förra svar.P 1800 1961-1973.

Men: Lill-Babs spelade väl in Nudist Twist 1962 och Sugar Ray Leonards storhetsperiod var väl något senare.

Anonym sa...

Vi löste inte FF på dass, men det var dassigt svårt att få fram ett svar.
Jag ägde 2 st P 1800 men var det nån folksportbil??? Det tror jag inte.
Mitt bästa namnförslag på den kommande fotbollsarenan är nog
KALLERSTADION. Då behåller man dessutom ursprunget Kallerstad som namn.

Rolf sa...

Inte anonym, det var jag.

Torbjörn sa...

Det begrep vi allt.

Rolf sa...

Så pass....