onsdag 2 februari 2011

MEJLAT FRÅN ROLF: Efter 20 års äktenskap tittade jag på min fru och tänkte tillbaka på vårt liv tillsammans.
Sedan sa jag till min fru:
- Älskling, för 20 år sedan bodde vi i en billig lägenhet, sov i en för
liten säng, hade knappt mat i kylen och ingen tv, men jag gick till sängs med en
otroligt het och villig 20 åring!
Nu har jag ett hus för flera miljoner, en bil för flera hundratusen,
en stor dubbelsäng, kylskåpet är sprängfullt och jag har en 42 tums plasma-tv.
Men jag går till sängs varje kväll med en trött kvinna på 42 år...
Så vitt jag kan se det är det bara du älskling som inte följt utvecklingen i vårt förhållande!

Min fru är en väldigt förnuftig kvinna så hon svarade bara kort:
- Älskling, hitta du bara en het villig 20 årig kvinna så skall jag
snabbt se till att du får tillbaka din billiga lägenhet, din lilla säng, ett tomt kylskåp, och ingen tv.

Allt enligt mottot:
Att träta med en kvinna är lika lönlöst som att försöka läsa DN i full storm!
Presleydentens tillägg: I en citatbok från 60-talet tillskrivs den alltid lika aktuelle filosofen Schopenhauer följande formulering: "Att träta med ett fruntimmer är som att läsa en tidning i motvind.

2 kommentarer:

Inger sa...

Bra krönika idag Torbjörn! Jag hade inte skrivit den bättre själv,om jag kunnat!
Det går inte bra för partiet,det vittrar sönder i grundstenarna!Vi måste ta tillbaka "de våra" vi måste bygga upp igen!
AUGUST PALM bildade Socialdemokratiska arbetarpartiet1889 och jag önskar att en annan PALM ska följa i hans spår.Nämligen VERONIKA! Hon är
för mycket till vänster,säger somliga,MEN ÄR DET INTE DET VI BEHÖVER OCH SKA HA?

Jaa du ROLF!I kväll vann jag
1960 KR på Dagens dubbel.Jag spelade för 20 spänn på 9.9.
Mumsfilibaba!

Nyss hemkommen från Änglagård 3 på Filmstaden.Bra uppföljare till dom andra två,som jag sett (och älskat)hur många gånger som helst.
Jag blev sugen på en fortsättning.
Man vill ju va me och se vad som händer.
ÖNSKAN:
Egen patent på broddar och andra halkskydd år 2010-2011.
Natti Natti!

Rolf sa...

.....å jag vann 14,- på V64 igår. Olika falla ödets lotter.