torsdag 17 februari 2011

FREDAGSFRÖGAN I CÖRREN

Vad heter filmen som utspelas under knappt ett dygn samma år Sveriges riksdag beslutar införa den 9-åriga grundskolan?
Regissörens efternamn för tankarna till evangelisterna och en av huvudrollsinnehavarnas namn för tanken till en rättsröteaffär i Frankrike. En av de övriga skådespelarna var senare en jagad man på bioduken.
Lågbudgetfilm. 5 nomineringar inför det stjärnornas krig som Oscarsgalan är. Filmens producent har samma förnamn som en av filmens grymmaste bilar. Rätt svar ska innehålla både originaltitel och svensk titel.
Svar senast måndag kl 15.11, torbjorn.gustavsson@corren.se, Torbjörn Gustavsson, Corren, 581 89 Linköping, sms 0708 280 609, meddelande Faceboook.
Visst, ja: Att vinna: Filmen jag frågar efter (dvd), filmens storsäljande soundtrack (dubbel–cd) samt 5 Triss.

2 kommentarer:

Bettans krypin sa...

haha äntligen nåt jag KAN DIREKT:))) 32Forden är läcker.

Monica sa...

Jag kunde inte svaret på FF, men jag har klurat ut den tack vare ledtråden "Ford" från dej Bettan och med hjälp av nätet.
Så nu är det bara att jag kommer ihåg att skicka in svaret också. Det glömde jag förra veckan då jag fick ledtråden till rätt svar av Rolf.
Nu lyssnar jag på Karlavagnen = ett bra program.
Och utanför fönstret skiner fullmånen = insomnia