fredag 12 december 2008


HELENA är fantastisk. Här satt Tobbe å slögrunnade över vilken bild han skulle lägga in, å då dimper ett mejl från Helena ner. Här är bilden hon bifogar. Skönare Tomte har inte skådats sen jag var barnskrämmande tomte julen 2007.
HELENA svarar på FredagsFrågan i Corren. Du är på rätt spår, sköna Helena, men tänk efter ett varv till.
ANDERS BLOMS blogg måste du kolla: http://duckflower.se -- där hittar du Landshövdingens efterträdare, en tvättaäkta Presleydent.
KALABALIKEN tillbaka i New York. Hur kul är det att heta Barack Obama och veta vilket vingligt fögderi man tar över den 20 januari?
I MORRN FALKÖPING igen. Drar iväg äckligt tidigt för att få att klart i vettig tid, och för att hinna med att hälsa på svärmor å langa över vacker julblomma. Jag är den som förbukat mest spolarvätska sen slutet av oktober. Samla ihop all spolarvätska som jag spytt ur mig å du får ihop värsta lasten i en maxad oljetanker.
ANDERS BLOM har fått för sig att han inte ska häcka bredvid när Landshövdingen rattar hans stolta kärra. Anders måste tänka om.
LHC FÖLL mot Södertälje. Och? En skolkompis från Vadstena mejlar å berättar en jävligt dråplig historia om sin tid som golfinstruktör (!!!). Den måste jag vidarebefordra nån gång.
JAG LIGGER EFTER med julklappsinköpen. Å ungarna är sena som vanligt med sina önskemål. Utom Lillpojken förstås. Överst på hans önskelista står nåt som jag inte fattar va det är. Nåt spel, antar jag. Det var enklare förr. Bilar, dockor, lego, dockskåp å sånt.

21 kommentarer:

Anonym sa...

OOPS jag har visst fått det mesta om bakfoten, det är nog därför jag svamlar så mycket.

Björn E får givetvis köra själv om han vill och jag kan bita ihop och svälja min sociala inkompetens, för jag håller vad jag lovar precis som Torbjörn själv.

Det är skoj att Tant Grön kan förgylla tillvaron / skapa lite feststämmnig åt andra än mig precis som hon gjort för alla de studenter och brudpar som vi haft den äran att skjutsa genom åren.

Visste ni förresten vilken bil som hade regnummer E1 och var landshövdingens bil år 1954 ??

Det kanske kan bli en kommande fredagsfråga.

Kör lugt te Västergötland för det är inget vidare väglag nu.

mvh Anders B

Anonym sa...

ojoj, jag tror det är bäst att Anders Blom sitter i framsoffan/det är väl soffa/om Björn eriksson ska köra, låt Tobbe häcka i baksätet
en syn ska det bli++++++++++
ps kör försiktit tobbe
Henke å Sillen hälsar

Anonym sa...

Hej Torbjörn, jag läste nyss vad du skrev om Wahlströms på corren.se. Jag vet att du inte är en dansbandsälskare så därför ska du ha cred för att du puffar för dom. Annars är det i STORA FINA CORREN om Wahlströms fast dom ska va med i ett program som ses av jättemånga tittare. Svagt!

Anonym sa...

Kan du inte hålla dig till en blogg? Det räcker nog som det är.

Anonym sa...

Vägen till Falköping som är så tråååkig... Fast du kommer väl från andra hållet kom jag just på. Håll dej på vägen bara, lite småhalt på sina ställen antar jag.
Ha det gôtt i helgen!

Anonym sa...

Har slagit in julklappar och samtidigt lyssnat på Elvis Christmas duets. Skivan är toppen och han också men förlåt mig Elvisvänner, han är tyvärr ingen bluessångare. Jag förbehåller mig rätten till lite musikalisk kvalitétsbedömning som musiker och sångare själv under 40 år. Man kan inte vara bäst på allt. Som sångare ska men inte heller ge sig på alla genre. Christer Sjögren sjunger bra och allt han ger sig på ligger honom varmt om hjärtat enligt honom själv. Jag tror att det ligger varmare om plånboken, när det gäller honom. Låt me ge ytterligare ett exempel. Lousie Hoffsten är toppen men ska nödvändigtvis sjunga allt som bara ger inkomster. Publiken vet aldrig vad dom får när dom går och lyssnar på henne. Man MÅSTE profilera sig och hålla fast vid det. Jill Johnson är också i farosonen. Hoppas Ni förstår vad jag menar. För att göra det enkelt, när man lyssnar på Sven-Ingvars vet man vad man får och kan förvänta sig(dock inte på Hultfredsfestivalen där dom spelade rock med all den äran faktiskt?)

Anonym sa...

Hej jag heter Einar och är över 80.
Har fått hjälp att gå in på blogg, för att se vad det är. Grannen kommer också in på en grogg, men det är ju inte riktigt samma sak förstår jag. Ville bara se vad "ungdomen" sysslar med verbalt.
Jag har upplevt så mycket jag skulle kunna berätta men jag lovar att återkomma. Tobbe köper jag med hull och hår(även utan hår) och många andra också som Anders, Rolf, bildoktorn och riktigt kul med några vitsar då och då. Skriv några rader till mej så blir jag riktigt glad och kanske i berättartagen. Jag gillar tjejerna också, även om man glömt vad man ska göra med dom. Tutt och blondinen ger ju vissa påminnelser förstås.

Anonym sa...

einar över 80////du skojar////

Anonym sa...

Näe inget skoj.

Anonym sa...

ROLF PÅSTÅR ATT ELVIS INTE KAN SJUNGA BLUES
GUD SÅ FEL
DET MÄRXS ATT DU INTE LYSSNAT PÅ RECONSIDER BABY DET ÄR EN AV DOM BÄSTA BLUESLÅTARSOM GJORTS SÅ ROLF HAR FELFELFEL FEL FEL FEL

Anonym sa...

Ho ho ho... har du inte börjat pynta än??? Å inga julklappar heller??

Dags att sätta fart.. låt dina politiska funderingar ta jullov och ägna dig åt att klura ut vad barnen vill ha i julklapp. Dra på Elvis Julskiva och rocka loss när du pyntar granen! Om vi inte hörs innan så önskar jag dig en riktigt GOD JUL!!

Anonym sa...

Hej, Torbjörn, jag förstår att du har mycket att stå i, med flyttning av möbler från Falköping, men hoppas att du tar dig tid att sätta ihop listan med tips om julklappsböcker. Den borde finnas i tidningen också.

Anonym sa...

Marie OK blues är det han är minst bra på då, enligt mitt tycke.
En fråga till Er bloggare och Elvisexperter(utan ironi) Hur var Elvis på gitarr?
Jag har hört av musikvänner att han inte var någon Segovia precis.
Kan inte själv avgöra hans skicklighet på guran och han spelade inte så ofta heller för den delen.

Anonym sa...

Bra fråga Roffe, många som inte vet påstår att Elvis var kass på gitarr men han spelade det och piano riktigt bra. Kom ihåg att när han startade karriären var det han på kompgitarr, Scotty på leadgitarr och Bill på bas, skulle det låta nåt var det tvunget att alla kunde lira.Ingen har påstått att han var nån segovia, sånt är bara löjligt.

Anonym sa...

ROCKER HAR RÄTT ROLF HAR FEL
KUNGEN SPELADE MYCKET GITARR OCH BRA TOBBE HAR FÖR LITE OM ELVIS LÄGG IN VIDEOKLIPP GONATT

Anonym sa...

Läste just om Elux, dags för dig och Åke Karlsson att göra ett besök igen?

Anonym sa...

Han kom väl tillbaks från Falköping?

Anonym sa...

Tobbe fastnade nog i nätverket
CITTASLOW. Ett nätverk som startade
1999 i Italien och Falköping är första stad i Sverige som ingår.
Dom är emot snabbmatsfenomenet och ingår således i slow foodrörelsen. Det är väl raggmunk o liknande som bl a Kasken serverar, som gör att han anslutit sig och stannat i Falköping. Eller också stötte han på Bosse Ringholm eller Lars Elindersson och blev inbegripen i diskussioner, huruvida Eddie Meduza är död eller inte.

Anonym sa...

Roffe kanske har mer rätt än han tror för en av tobbes favvolåtar är gasen i botten med meduza+++++++++när han och Pontus hade rockdisco i södergården i somras spelade dom bonnatwist med Eddie och tobbe sjöng++++++pontus sa han skulle lägga ut det på youtube men jag tror inte degt blev gjort, tobbe stoppa det säkert haha ibland är han helgalen

Anonym sa...

TOBBE HALLÅ VAR ÄR DU

Anonym sa...

Ge fan i att störa Tobbe. Han letar julklapp till MIG, TUTT ! Inget rafset , det fick jag förra julen.