måndag 1 december 2008

LITEN KVÄLLSANDAKT


PIGG Å FRÄSCH efter Victorialoppet på Öland sitter här en helt oberörd Tobbe och funderar på att dra de nio kilometrarna en gång till. Det var i juli och Johanna tog bilden. Jag rände runt på 48,55 minuter, Johanna var bara aningen snabbare och sprang på 43,26 minuter. Tjugeandra plats av 206 startande kvinnor. Hon brås på far sin. Jag slutade 491a bland 608 startande gubbmotionärer. Men strax före loppet råkade jag ut för en stroke, och dessutom bröt jag ena ankeln efter fem kilometer.
ANNARS? I morrn ringer jag Annika och beställer snaggklippning till på fredag. Jävla tjat på folk.
OBAMA plockar in Hillary som utrikesminister. I kväll somnar jag lugnt och stilla.
GOLF föreslås bli idrottsgren i OS. I så fall är det dags att bojkotta hela skiten. Golf har inget med idrott att göra. Idrott är boxning, brottning, tyngdlyftning, ridsport, långdistanslöpning och möjligen fotboll.
EN S K KOLLEGACorren skriver på dagens ledarsida att sjukhussjukan frodas därför att de anställda skiter i att tvätta sig. Jag har vistats en del på US de senaste åren och renligare folk än de som knegar i vården får man leta efter.
SÅG MAUD OLOFSSON i Svts Aktuellt ikväll. Sen var den dan förstörd. Synd att hon inte fick möta IF Metalls Stefan Löfven i stället för Göran Johansson, s-kommunalrådet i Göteborg.
HOPPAS BARA att Hillary kan hålla Bill i stutabåset i fortsättningen. Amerikanska journalister kommer att jaga Bill och hoppas på snuskigt solkiga news. Att han hållit sig lugn sen Hillary startade sin kampanj kan möjligen bero på att hon tvingade honom till ett kirurgiskt ingrepp. Hillary är inte att leka med. Och bra som utrikesminister blir hon. USA får vad Sverige saknar, en trovärdig utrikesminister.
Good night sweethearts goodnight!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du sitter alltså ner när du kissar ser jag? Om jag läser vidare ser jag att du skyller på nån jävla allvarlig sjukdom, och dina spjuver ögon glittrar i ögonvrån. Du ska bli en bra politiker, för där behövs det snabba lögner.Hillary är ett gott kap, en ny Margret Tacher värd att beundra.Ska sova på saken, sajag sova på staken?

Anonym sa...

haha
1-0 till tutt

Anonym sa...

Klart man sitter ner och kissar. Läkaren har sagt att jag inte får lyfta tunga saker.

Anonym sa...

Vem är kvinnan på bilden, som du verkar ha ett behov av att byta plats med?
Vilket kirurgiskt ingrepp på Obama pratar du om? O.S.A

Anonym sa...

tutt är värsta stormvinden, ska ha svar på allt men läs ordentligt innantill, kvinna. Det är inte Obama som fått snoppen avklippt, det är Bill.
Kvinnan på bilden är Frugan, vem trodde du?

Anonym sa...

Tutt, sov inte på staken, då förstör du ju veken. Kan vara bra att ha även efter advent.

Anonym sa...

Både Hillary och Bill har tydligen använt saxen.
Han kan väl ställa upp i gosskören nu..kastratsopran.