måndag 1 december 2008

VARSELVÅGEN är en galen, vilt rusande och fradgatuggande hynda. I Östergötland varslades 738 personer om uppsägning i november. Från den 1 september t o m den sista november har 1 770 östgötar varslats. Novembersiffran för riket är värsta neråttjacket: 19 907 personer. Vi måste backa till krisåret 1992 för att hitta fler varslade under en och samma månad.
VAD GÖR REGERINGEN --- mer än att planera för ytterligare skattesänkningar och fler skattesubventionerade pigjobb? Markenb skälver under fötterna på konungariket och när behovet av ett kraftfullt ledarskap är större än på mycket länge har vi.... såna som Olofsson, Littorin och Odell. Suck & stön, be en bön.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Uj uj uj! Men vem satt vid makten 1992? Det var lika illa då, men det vände om jag minns rätt. Det blir bara så här i bland, förstår du. Nu skriver vi om nåt roligare, tycker jag.. En simpel fråga bara.. Hur fan byter man ut M Olofsson?? Tålna int

Anonym sa...

tutt du är inte ensam om att inte gilla henne fy fan

Helena sa...

Kan bara instämma om Bävern Olofsson.Inte vill jag se henne, än mindre höra.
Finns det verkligen nån som gillar henne ??

Anonym sa...

tutt blivande sosse???? mycket ska man höra men välkommen i gänget

Anonym sa...

Har vi några riktiga sjörövare på bloggen, eller är det bara piratkopior?

Anonym sa...

Maud Olofsson försökte idag förklara varför staten inte kan gå i Volvo, det lyckades inget vidare. Det säger sig självt att en regering som inte ens kan göra det som andra regeringar tycker är självklart kan inte fatta så stora beslut. Alliansarna hade turen och fick regera när ekonomin gick för högvarv men när det blir kris har de ingen aning vad de ska göra och det är vi arbetare som ta smällen.

Anonym sa...

Jag är äkta originalkopia. Om det nu hjälper problematiken åt någon riktning. Tutt sosse? Vem driver med vem? Hon skulle möjligen älskas av min bror som blir helt vild när han ser Måd. Ta bort, skriker han.

Min vän Eva på ABF har lärt mig hur man tar bort folk skitlätt i In Design. Vi utplånade hela sabla regeringen i ett nafs.

Jag kan knepet i Photoshop oxå. Man kan lära sig det hos ABF. Frågan är hur man gör det "irl". Medborgarskolan?

Anonym sa...

Halloj Marilyn, jag markerade ditt namn å hamnade på abf++++++jobbar du där nu????? kul i så fall o lycka till

Anonym sa...

Nja, jag har inte bestämt mig än, jag vill kolla pulsen på Tobbes besökare på bloggen först. Fick stora ovationer för m. Olofssaon, det var inte oväntat iofs. Nä, jag behöver mer fjäsk, som örongodis.Jag verkar nog lite naiv om jag ska hejja på sossarna. Om det kom en assnygg snubbe som bad Mona dra, för hon gaffla på som min morsa, Förmanande på nåt sätt. Gillar inga kärringar i politiken.Dom kan inte ljuga lika bra som gubbar kan. Kärringar blir lätt maktgalna och skrikiga, och lättstötta, ja mer eller mindre hysteriska, har sett otaliga såna kärringar. Nä det var bättre förut när jag var en trygg moderat. Vete faan ändå, om jag inte röstar rött ändå.Bara om en snyggig kommer till makten!!!