måndag 8 december 2008


MAJAKOVSKIJ såg inte heller klok ut. Han tog livet av sig.

MONICA, se kommentar under den förra inlägget, propagerar för Stenåkra Wärdshus i Ulrika. Vi ska dit på söndag. Julmat. Om jag släpps in.
I FREDAGS: Lillpojken/Bagarn och jag gästar ett annat kulinariskt tempel, McDonald´s i Falköping. Klockan tickar mot tie på kvällen och folk söker sig mot utgången när jag beställer. Personalen kryper ihop bakom kassaapparaterna och pommesen fräser övergivet. "Den där har rymt från fångvårdsanstalten i Tidaholm", ser jag att folk tänker.
JERKER HALLENBERG driver antikvariatet Onkel Adam i Linköping. Jag beställde boken Vadstena i forntid och nutid i torsdags. I dag låg den i mitt postfack. Service! Boken är tryckt på Östgötens tryckeri i Linköping 1917.
MER I POSTFACKET: Folk som gissar på FredagsFrågan. Elvis plånbok, sponsorpris från Mia och Boie Stéen i Mjölby, drar fler tävlande än nattvarden på julottan.
LEO frågar (se kommentar under det förra inlägget) och kräver svar. Ska han få. Nu. Leo undrar om jag klippte mig därför att jag ville att John McCain skulle vinna. Nä. Jag inbillade mig att dragkampen mellan Hillary och Barack skulle slita sönder demokraterna och gynna republikanerna. Årtusendets felbedömning (tackålov).
ANNIKA, friösren, samlade ihop mitt hår och la det i en plastpåse. Funderar på att sälja det på http://www.tradera.se/ -- PellePelles Photo ska inte få ett strå, spelar ingen roll hur mycket han tigger och ber.
APROPÅ TRADERA: Missade en Vadstena-vimpel (50-tal) därför att jag befann mig i Falköping. Grämer mig än. Fick revansch i går, tack vare Henke. På väg med bautavärstastora släpet från Falköping till Kisa ringde Henke och vrålade att tre EP-skivor med Elvis ligger ute på auktion. Henke fick mitt lösenord och recordsen blev mina för inte ens hundra spänn styck. Men Vadstena-vimpeln, skit också.
ANNIKA, frisör med klipp i näven och hjärtat på rätta stället, lovar att jag ska få en tub Brylkräm den dag håret åter går att kamma. Äntligen nåt att se fram emot.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hjälp hur ser du ut

Anonym sa...

Det här är väl aldrig Tobbe.
Blev det en aniktsoperation samtidigt?
Tjejen som hade gjort så många ansiktslyft, så nästa gång skulle hon få pipskägg.

Anonym sa...

Är det inte James Woods brorsa?!

Anonym sa...

Nää, Om jag får ödmjukast tycka något, du passar bättre i raggarfrilla. Det är förmodligen inte du på bilden, men om det är det, så fyyy faaan för svarte FAN.. Tur att det växer ut igen...

Anonym sa...

Här har du lite att välja på sen när det växt ut:

http://shop.sivletto.com/system/search/search.asp?brandid=0&branchid=1&catid=241&container=331

=)