torsdag 4 december 2008

TOBBES VÄRLD --- alltid öppen. Rolf noterar att jag lyst med min frånvaro. Nä, jag va inte på lyset, däremot solade jag mig i glansen från strålkastaren i garaget. Fredag kväll drar Lillpojken/Bagarn och jag till Falköping för att fortsätta tomma svärföräldrarnas lägenhet. Tyckte bromsarna höger fram lät när jag hade bilen senast. Men no problemas. Volvo regerar.
OBSERVER, den oförtröttlige kommentatorn vars fixering vid denna legitimerade Folkbildarblogg är total, är så fullständigt nerdrogad av spetsad julglögg att han tror att det är ett "sossepris" jag fick härmedan. Håkan J lägger tillrätta och fäller observer med en retorisk vänster uppercut--- se kommentarer under det tidigare inlägget.
SRYRKA. Att som de olika studieförbunden gå samman och slåss för det de har gemensamt. I år var medias intresse för den östgötska folkbildardagen i Linköping minimalt. Varför inte bjuda in länets chefredaktörer nästa år och be dom ge sin syn på folkbildningsorganisationernas --- snacka om långt ord! --- arbete och varför det uppmärksammas så lite, dvs nästan inte alls.
HÅKAN J frågar om Correns bevakning av priset till mig. Svår balansgång det där. Blir så lätt slåsigförbröstetsevaviärbra--journalistik. Å andra sidan har Håkan rätt. Det finns sammanhang där den journalistiken firar stora triumfer. Jag intervjuades faktiskt av en Corren-journalist, men intervjun publicerades aldrig. Gustavssons nyhetsvärde är begränsat. observer kan andas ut.
ROLF har plötsligt förvandlats till en sann och äkta förkämpe för pingstkyrkans adventshögtid. Linköping på söndag, om jag läste rätt. Rolf -- en riktig folkbildare. Hans humor, ja. På nåt vis är han inblandad i Göta kanal, filmerna, men det vet jag inte om jag får berätta. Och förresten vet jag ytterst lite om´et. Inte dåligt vilken hjärntrust som folkas på den här bloggen. Per-Arne Wisén (Ivar Lo), Rolf (nåt slags långfilmskonsult), Helena (bloggare på stark frammarsch), Paula Svensson (vilken fotograf!), Anders Blom (veteranbilskunskapsgigant mm), Marilyn (ABF), Bettan (fackligt aktiv, raggare, sambo med Henke), Ronnie (fackligt aktiv, aktiv sosse) med flera med flera --- och så tutt, förstås, den obeskrivliga från Vika. Snacka om mångfald, här ligger alliansen i lä.
HALV FYRA I eftermiddag ska jag snagga mig. Som en hyllning till Obama. Dessförinnan blir det bakelse med Lindqvist. Av honom och Birgitta fick jag en julblomma i onsdags. Folk gör allt för att ställa sig in.
Goodnight sweethearts goodnight!
PS -- under tiden jag skrivit det här har Anders Blom, snacka om trollen, varit inne och tipsat Rocker om en länk till sin Ford 57a. Bara en tidsfråga innan Tobbes World proklameras som Universums centrala informations- och kunskapsbank. Kolla Bloms blogg och hemsida, förresten -- länk finns i samband med hans kommentar under mitt tidigare inlägg. Måste fan lära mig det här med att lägga in länkar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

men idag är jag ledig++++ haha hurra ++++kör försiktit till falköping, henke hälsar att det är mkt fartkamror omkring Mullsjö men det måste du veta
jag klarade fredagsfrågan lätt idag
Sluta skriva neg om Cadillac, ni är bara avundsjuka++++ha det bra+++++jättebra helg

Anonym sa...

Pingstkyrkan hallelulja, en toppenkonsert som sagt.
Angående Göta kanal 3 eller kanalkungens hemlighet som den ska heta, har premiär juldagen -09. Jag håller på och bearbetar manuset till Magnus Härenstams roll som kronofogde och det blir ganska dråpligt kan jag lova. Återkommer med mer info under våren.
Hoppas att Ni "knäcker" mina anagram om Elvis i morgon på Correns korsordssidor/Hälgekrysset.

Anonym sa...

Är det sant, Rolf? Jag älskar dom filmerna, du stiger i min aktning.

Anonym sa...

Nä nu drar jag. Är jag inblandad med BARA sossepack??? Det känns för hemskt! En sån här blogg som används för att klia varann på ryggen får ni ha för er själva. Hejja OBSERVER!!!!

Anonym sa...

Tack Agneta, jag ska hålla dig informerad. Var nyligen uppe med jacka, slips, scarf mm till Magnus och hans medhjälpare med vår logga på, något uppförstorad för att göra sig på film. Baltzar von Platen har en central(spök)roll i filmen, som jag tror kommer att bli den bästa. Har Tutt ballat ur fullständigt?

Anonym sa...

Man har länge trott att Lucky Luke var västerns snabbaste skytt, eftersom han drog snabbare än sin egen skugga. Nu har det kommit fram nya rön som säger att Tålöse-Jim var snabbare ändå. Han sköt innan han drog.