tisdag 23 december 2008

OSKAR RUSTAD och redo för julhelg. Men vadå, varför så dyster? Han saknar Tobbe förstås. Oskar ser alltid ut som han sålt smöret å tappat kosingen när inte jag är i närheten. Jag och påsen med Frolic.

OSKAR och jag är ungefär lika gamla. Här sitter han i stallet, utstyrd av Johanna och Siri. Stackarn. Men i morrn väntar julklapp. Säg nothing, men från Home Shop skickade jag efter en en lejonfäll eller va det heter. Nåt för Oskar att ligga och slumra på.

Å TRO inte att Oskar glömmer mig. Jag vet vad som ryms i hans julklapp till mig. Fantomens årsbok. Fantomen och Devil = Tobbe och Oskar.

8 kommentarer:

Anonym sa...

jättesöt, hälsa till Oskar!!!!

Anonym sa...

God jul Torbjörn och Oskar, fortsätt skriv som du gör.

Helena sa...

En riktigt God Jul till bloggskrivaren och bloggläsarna !

Anonym sa...

God Jul o Gott Nytt År Tobbe och alla bloggare.
Hade en bekant som skulle hyra båt på Genesarets sjö.
100 dollar för en halvtimma sa båtägaren.
-Hutlöst pris sa kompisen.
-Vet du inte att Jesus gick på vattnet här?
-Jaa det förstår jag med dom båtpriserna. Hallelulja

Helena sa...

Asch, jag glömde..
TOBBE, det är bättre nu för tiden med en sak ialla fall;
Det finns knappar istället för dragkedja som gylf i vissa byxor !!

Anonym sa...

Vad är det för bra med knappar då?
Det går ju långsammare om det är brått. Brått lönar sig ibland.

Anonym sa...

Taskigt att ha husdjur och ungar, man får bara göda dom, men aldrig äta upp dom. Lyx!

Anonym sa...

Grisar kan man ju alltid äta upp Tutt.