onsdag 14 januari 2009


ABF I MOTALA är rock´n´roll. Sen i höstas leder Göran Druid en studiecirkel med Elvis som tema. En sån studiecirkel kan fortsätta tills klotet slocknar och Gud dragit sitt sista andetag. I kväll, torsdag, är jag där och snackar, och Mikael Leonardsson sjunger till gitarr. Du som har åtminstone några hjärnceller kvar minns att jag invigde Druids Elvis-utställning i början av oktober. Plats: ABF i Motala. Självklart.
KNEPIGT med tidspassningen bara. Eftersom Lindqvist är ledig (han knegade helg) måste jag hålla ställningarna på Correns redaktion i Kisa. Mitt på dan drar jag dock till Linköping. US. Har redan flyttat fram det läkarbesöket en gång, nu måste det bli av. Kan va sista chansen. Sen back to Kisa, vrajta, och sen dra över till Motala. Tar vägen över Linköping och Borensberg. Vintertid tar vägen över Ulrika-Skänninge något längre i tid, och dessutom är skogsvägarna i Ulrikaobygden inte sådär jättekula att kana kring på i tider som dessa.
FORTFARANDE SNUSFRI. Till vad nytta? Skulle inte förvåna mig om jag brassar på med en dosa nyinköpt redan i morrn. Om tie år är jag död, vad spelar det då för roll att jag slutade snusa 2009.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inget svårt att sluta snusa.
Det har jag gjort hundra gånger.