måndag 26 januari 2009

TUTT TYCKER bloggen är tråkig. tutt har fel. Bloggen är inte tråkig, den är skittråkig. Det är meningen, jag ska nöta ut er, mota bort er så kan jag avsluta skiten.....zzzzzzzzzzzorry..... nu somnade jag. Jag hatar att va snusfri.
FÖRSÄKRINGSKASSAN. Jag vet folk som väntat lääääääääänge på pengar. Jag vet folk som snart tas in på sinnessjukhus därför att det är stört omöjligt att nå fram till en ansvarig tjänsteman på F-kassan.
REGERINGEN skyller på den förre generaldirektören. Fast egentligen njuter alliansregeringen. Ministrarna vill rasera socialförsäkringssystemet och ersätta det med privata försäkringar, därför njuter de som piskade europeiska direktörer i en kinesisk bordell när förtroendet för F-kassan rasar. Tänk vilka förmånliga privatförsäkringar ministrarna kommer att få........ eller redan har, rättare sagt. Dom som tvingas vänta vecka efter vecka på pengar som de har rätt till är inte statsråd, direktörer, chefredaktörer --- därför har det skrivits och sagts så lite om eländet i F-kassan.
OPIUM FÖR FOLKET -- förr var det religionen, nu är det Let´s Dance och Idol.
HELENA berättar "inifrån" om sina kontakter med Försäkringskassan: http://himmelenellerhelvetet.blogspot.com

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, nej, nej! inga privata försäkringar. Det har man i USA och just nu har fler än 45 miljoner (av ca 310 miljoner) ingen sjukförsäkring. De har inte råd att betala de höga avgifterna, Min man betalar ca 3500 kr per månad för sin försäkring. Man måste ha jobb för att ha råd att bli sjuk eller ha en olycka.

Det kommer att bli kris inom sjukvården här, då fler och fler människor förlorar sina jobb och anlitar överbelastar Emergency Rooms och Free Clinic.

Anonym sa...

Hej, Inger, bor ni USA eftersom du verkar känna till förhållandena? Jag blir rädd när jag läser vilka summor det handlar om när det gäller privata försäkringar. Vad är Emergency Rooms och Free Clinic?
Jag håller med Torbjörn och tror att regeringen medvetet vill försämra försäkringskassan, då hamnar vi i deras DE RIKAS lyckorike.

Anonym sa...

Jag har bott i USA sen 1963.

Emergency Room är den mottagning på sjukhus man hamnar på vid krissituationer, olyckor etc.

Free Clinics är vårdcentraler som har reducerade priser, eller gratis vård, till de som inte kan betala för vanliga doktorsbesök.

Jag vet inte vad den svenska motsvarigheten är.

Anonym sa...

Hej Inger, du måste va den Inger som Tobbe skrivet om i corren. Kul att du skriver här och jämför med Amrik. förhållanden, du vet säkert att högern här vill ha det som i USA med privata lösningar.
Hur kom det sig at du flyttade ut, var det kärlek eller jobb (du behöver inte svara) men kul om du skriver mera om hur det är att leva "over there".

Anonym sa...

TUTT har lämnat byggnaden. Jag sa mesig. Din blogg är inte tråkig!!! Bloggandet är astråkigt! Baj baj!

Anonym sa...

Jag tycker inte alls att bloggen är tråkig. Försök att vidga Era inlägg. Det behöver inte bara vara politik och snus, för att hårddra det hela. Berätta om lite av varje som händer runt omkring Er. Något kul som hänt, kanske tråkigt också. Du kanske kan få råd eller tips. Varför släpper inte skalen på en del kokta ägg? Väldigt viktig fråga, som jag ställt mig i många år. När och hur och vem kom på att vi skulle äta morötter, rödbetor mm dvs det som var under jord och inte blast/stjälkarna?
Det finns oändligt att fundera över,så släpp loss.
I natt blir jag nog (plast)farfar igen, för tredje gången.
Jass ikväll på Bäckagården och nästa torsdag spelar Loffe och hans band på Frimis(Loffe Carlsson)