tisdag 27 januari 2009

MÄKTIGT VA? Impala 1959. Femti år sen. Jag ägde en en kort period 1976. Gråter fortfarande när jag minns att jag sålde den.
INGER DYKER upp i och befolkar Tobbes World. Välkommen, Inger, du känner säkert att du hamnat rätt. Rolf, blondbomb, Allan å diverse andra kufiska figurer får du ha ett visst överseende med, de är i grunden goa och behagliga.
SÅ NU VET jag att bloggen läses i Kisa, Skänninge, Linköping, Vimmerby, Vadstena, Motala, Valdemarsvik, Lidköping, Falköping, Stockholm --- min moster !!!!!!!! --- och USA. Känns grejt.
TALADE JUST med Johan, vd på ett litet verkstadsföretag. De kör övertid! Snacka om att märka ut sig.
RADIO ÖSTERGÖTLAND har vatt på mig. Vill att jag ska in i tycka--till--svängen igen. En gång i veckan, måndagar. Jag sa nej. Är för gammal, för fet, för seg, för ful. Så blir det när man snaggar sig och slutar snusa. Tillvaron rämnar.
MICKE, Johannas kille, gjord ett tappert försök att hiss upp svärfar ur depressionens bottenlösa mörker och meddelade att jag skulle få en biljett till en av Bruce Springsteens konserter i juni. Sån omtänksamhet blir jag rörd av.
KLOCKAN SJU ska jag va på nåt jävla möte i Horn. Eon planerar en elledning mellan Vimmerby och Kisa och markägarna sparkar förstås bakut. Ibland är Sverige så inskränkt att man undrar hur fan det kan hanka sig framåt. Allvarligt: Vi går mot en situation där allt vad överordnat samhällsintresse heter sparkas åt helvete. Allt är inriktat på vad som är kortsiktigast bäst för det egna jaget.
BETTAN MEJLAR och frågar vad en publisher är. Hon har läst på www.corren.se att Ola Sigvardsson blir publisher. Jag har ingen jävla aning. Ska väl va flådigare på nåt vis, klingar mera internationellt. Det här är en sån stund då snusbegäret gräver djupa hål i mitt inre. Men jag är ståndaktig, och förresten smakar snus apskit. Jag luktade senast i går --- och blev avskräckt.
SENIOR EDITOR. Kan jag snart kalla mig. Nä. Jag hinner avgå med förtida ålderspension innan dess.
LINDQVIST och jag käkade semla i förmiddags. Han grymtade men smällde ï sig bakverket. Funderar på att köpa en till, så jag har nåt att tänka på under gnäll- och gnölmötet i Horn. När det inte finns reservkraft tillräckligt och stormarna Gudrun och Per förvandlar landskapet till plockepinn, hojtar alla om hur förskräckligt det är att det inte finns reservkraft, men nu, när Eon vill...... nä, jag orkar inte tänka på eländet. Va kostar en semla? Tjuge spänn.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Föstår att du ångrar dig, har man en -59:a Cheva ska man aldrig sälja den.

Anonym sa...

Bloggen sover, bloggen sover i sitt lugna bo......
Wake up för tusan gubbar och publisher och andra på trycket.
Har Ni blivit cheva så räta upp Er inför morgondagen, så Ni helgar den. Carpe diem!

Anonym sa...

Klart du ska vara med i radio Östergötland, jag är så trött på dom andra som tycker. Säger du nej blir det bara högeråsikter för Vidar Andersson på Folkbladet tycker nästan jämt lika som dom andra.

Anonym sa...

Tänk vad kul.....idag var det raggmunk och fläsk på Kasken.

Anonym sa...

Håller med Tobbe och nu nåt tråkigt, vem hittade på golf och varför?
Fullvuxna(även i plånboken) står och ojar sig när bollen inte går i. Det är löjligt att se. Om det vore en lek för barn men det är blodigt allvar för förvuxna barn.
Det finns betydligt viktigare saker att bry sig om här i världen.
Att dom inte utlyste landssorg när Sörenstam la av.

Anonym sa...

Då jag kom till USA i början på 1960-talet hade en kille, Danny Espinoza, som jag då dejtade en bil som på bilden.
Alla bilar var så där stora då och bensin kostade 36 cents per 4 liter.
På kvällarna körde killarna i sina bilar längs Market St i Riverside (California) i en riktning, och tjejerna i sina bilar i andra riktningen. En 'amerikaniserad' version av traditionen i Mexico att promenera runt plazan så de unga kunde kolla ut varandra.
Det var på den tiden mycket status i vad för slags bil en kille hadde.