tisdag 13 januari 2009



JAG HAR SLUTAT. Snusa. Bergens kikhosta förbränner vinterns tveeggade akvedukter. Jag har slutat snusa och skriver surrealistisk poesi istället. De makalöst malpacerade haven andas i klungor, natten slukar mig och spottar ut mig på andra sidan ravinen.Kvinnan doftar död.

SÅ BLIR MAN. Av att sluta snusa. Bestämde mig på bussen från pissigt skitförnäma Linköping till Kisa, ursprunglighetens stamort på jorden. Endast överträffat av Vadstena. Vet inte riktigt varför lusten kom över mig. Är ju så gammal att jag inte riktigt minns hur det känns att känna lust.

SNUSADE lössnus tidigare. Frugan och ungarna bräkte. Jag gick över till Ettan portion. Den riktiga kicken uteblir, så varför hålla på. Sen jag klippte mig --- snaggades !!!! --- har tillvaron känts uselt vissen. Och inte blir jag ofta så förbannad som tidigare. För se hur det blir nu. Skit i det du förresten, har du ingen egen jävla blogg att larva omkring på. Det här är förresten en seriös blogg med poetiska ambitioner. Nu ska jag vräka i mig Frugans semla. Den hon bakat alltså. I medicinskåpet har hon morfintabletter...............

4 kommentarer:

Helena sa...

Vet inte precis om det verkar "nyttigt" för dig att sluta med snuset ? Iofs poesi är ju aldrig fel !
Personligen tror jag inte det är snuset som gör dig "ur spår" det är det där pissigt skit...... stället som gör ét.

Utan piller kommer man inte långt....

Anonym sa...

Tack för vad du skrew om journalisters makt, den diskuteras aldrig trots att ni bestämmer vad vi ska få läsa om.
Jag håller med Sundin fullständigt.
Verkar klokt att sluta med snuset.

Anonym sa...

fortfarande snusfri?????????

Anonym sa...

Utan snus kanske maten smakar bättre. Idag serveras "fräsch kalkonmugg" tillika Alfs knäckhuggorm på restaurang Kasken.
Eller raggmunk och fläsk.