måndag 19 januari 2009

DREAMLINE H lunkar fram med Johanna på ryggen. I går lunkade inte dena gamla märren. Hon var värsta vilhästen. Blåsten rev och slet i allt som rörde sig och när jag skulle ta in Dreamline och Rebecka utbröt värsta cirkusen. Ja jävlar. Dreamline är en riktig gammal goding, snart 20 år och med många rosetter och bucklor i bagaget. Tjurig är hon, men det har hon rätt att vara. Kompisen Rebecka fölar i maj.

SNART DAGS för Barack Obama att träda till. Rebecka är Frugans häst och blir det en med snopp ska han heta nåt med Barack eller Obama. Jag döptes inte till Torbjörn efter en häst.

FREDAGSFRÅGAN I Corren tar kål på mig. Fast samtidigt kul. 128 rätta svar kräver en jävla massa administration. Får skylla mig själv.

SNUSFRI I SNART sex dygn. Det river å sliter i käften, men myrstackarna i den övriga kroppen är på tillbakagång. Ibland öppnar jag en dosa -- har flera hemma --- och luktar. Fy fan vilken stank. Å sånt klämde jag in under överläppen!!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Arab Mackabo är väl ett passande namn på en häst. Du ser väl förstås att det är ett anagram på
Barack Obama.
Duktigt skött med snuset.

Anonym sa...

Mobacka arab kanske är bättre.
Jag vet inte om dom föder upp araber i Mobacka....inte hästar kanske!

Anonym sa...

/suck/ge dej rolf