söndag 4 januari 2009


ANDERS BLOM är alltid att lita på. Bilder & tips flödar in från denne Skänninges meste kulturförmedlare. Som nu senast: Tips om Paola Svenssons kulturspaning i Norrköping.

KOLLA http://duckflower.blogg.se/ och gå på upptäcktsfärd tillsammans med Paola --- hennes hemsida hittar du på http://www.paola.svensson.dinstudio.se/

ÄNNU ETT TIPS: Äntligen ett bra tv-program: Året var 1959, SVT 2 ikväll klockan 20.00. 1959. Tobbe var 9 år och gick i tredje klass i S:t Persskolan i Vadstena. Snart skulle han upptäcka Elvis. Och bli föremål för brudarnas bländande begeistring. Å på den vägen är det, så klart.

12 kommentarer:

Helena sa...

Härliga människor- Anders Blom & Paola Svensson !

Anonym sa...

Nedlåter mig till att önska gott nytt år, och noterar att denna pinsamma blogg får färre besökare på samma gång som sossepartiet får allt färre väljare. För min del börjar det nya året alldeles utmärkt.
Jag noterar också att Per-Arne försvunnit efter sin utmärkta beskrivning av situationen för Israel. Han antingen tröttnade eller utestängdes av redaktör Gustavsson. (Jag lutar åt det senare).

Anonym sa...

Observer..vi älskar dig också!
"Et di frustra adversus stultitiam
pugnant"

Anonym sa...

"Risus abundant in ore stultorum"

Anonym sa...

Jaa Latina men man skrattar inte ihjäl sig precis, när man läser Observer.
"I de dåraktigas mun flödar skrattet över" och som sagt
" Mot dumhet kämpar även gudarna förgäves"
Jag tycker förresten att
latrinamerikansk musik, är rena skiten, det också.

Anonym sa...

Tobbe och kanske någon annan också.
Kollat vinden, ca 100 ep/singlar
ss Lars Lönndahl,Ernie Englund röd vinyl Gazell, Gunnar Wiklund, Scandinavien five, 1 Elvis skrattversion, Evert Taube, Country four, Beatles this boy utan fodral, Cliff R, Bobbie Gentry/Glen Campbell, Arne Lamberth
mm mm. Även lite 70-80 tal och en del skräp förstås men skapligt skick i alla fall. Får jag ett bud på rubbet?

Anonym sa...

Några Hep Stars från 60-talet?

Anonym sa...

Tyvärr inga Hep Stars

Anonym sa...

Sitter och väntar på förbeställd taxi. Ska till Måsgatan och avnjuta en hot kalkon.
Nunc est bibendum = nu är det dags att dricka.
Nulla dies sine linea och Ni som överväger att lägga upp Er i sillens baksäte vill jag bara säga
Festina lente.
Det verkar finnas latinare på bloggen, ha de!

Anonym sa...

God fortsättning, Torbjörn och alla andra. Jag läser denna blogg ibland men har aldrig skrivit en kommentar förrän nu. Anledningen är Israels terror i Gaza. Jag hoppas verkligen att Torbjörn fortsätter skirva om den fruktansvärda terror som den palestinska befolkningen utsätts för utan att någon gör något för att försöka stoppa det fruktansvärda. Jag mår illa när jag läser Correns ledare och Ernst Kleins texter på ledarsidan. Hur kan de så helt bortse från befolkningens lidanden. Torbjörn skrev det rätta i mellandagarna och jag hoppas du fortsätter.

Anonym sa...

äntligen+++++hela gänget ha varit sjuka-----nu bättrar det sej men sillen spyr än
var det inte judarna som hängde jesus?????

Anonym sa...

Och rövarna på sidan om Jesus, sjöng samma låt som Nacka Skoglund på sin tid -Vi hänger mä, vi hänger mä