fredag 9 januari 2009


FOR

TOBBE



Trevlig helg!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det bra du också.

Anonym sa...

STARTAR DU EP-PARTIET RÖSTAR JAG

Anonym sa...

MM.. håller helt med dig.. filmen La bamba är en suveränt välgjord film. och tänk vad Valens och Holly hade kunnat göra om de fått fortsätta sina liv... världen förlorade mycket musik när de dog. Värre är det med filmen om Holly. Gary Busy (vet inte om jag stavade rätt) spelar Holly och filmen är riktigt dålig!

Anonym sa...

Skål på Er groggare...förlåt bloggare.Var har Ni tävlingsinstinkten? Inte en susning om mina väktare eller?
Götakanalgänger befinner sig just nu i området Töreboda-Sjötorp för att leta efter lämpliga objekt till bl a Loffes krog.
Har Ni drabbats av insomnia,då är Ni ju i alla fall vakna

Anonym sa...

Ett segt folk på Kolahalvön,
go´natt

Anonym sa...

Rolf borde nog tänka på att sova lite mer själv. I dag ska ljusstakarna ner, ha det.

Anonym sa...

Staken åkte både upp och ner igår.

Anonym sa...

UPP på vinden och NER i en kartong

Anonym sa...

Rolf! Du hade inte behövt förklara vad du gjorde med staken hela helgen. HA HA HA. Du är SÅÅÅ jäla rolig och snabbtänkt. Ha ha ha.

Anonym sa...

Skojigt att se dig glad Tutt, på en måndag och allt.
När jag städat undan julen bakade jag ett himlagott knäckebröd, typ
Linköpingsknäcket fast godare.
Gamla Idas knäcke från slutet av
1800-talet och Gränna.
Café Gyllen stoltar med sitt recept
men det är delvis stulet.
Återkommer under dagen med receptet på bloggen här. Det är enkelt och toppengott, t o m som snacks om man väljer lite extra flingsalt ovanpå.

Anonym sa...

Det här med väktarna sjönk inte in hos någon tyvärr.
Om jag ger svaret här, skulle det vara kul att höra om någon begriper och kan utveckla svaret, för det behövs troligen.
Du ska fråga vem som helst av dom
2, vad han tror att den andra skulle svara och sen välja vägen tvärtemot svaret...klart som korvspad eller?

Anonym sa...

Gamla Ida´s knäcke (½ sats)
½ liter fingerljummet vatten
½ pkt jäst,7,5 dl grovt rågmjöl, 7,5 dl fullkornsvete/fullkornsdinkel
1,5 dl solroskärnor gärna rostade
1,5 dl linfrö, 1,5 dl sesamfrö, 2
tsk salt.
Värm vattnet, lös jästen tillsätt alla ingridienser och gör en deg.Ta inte allt mjöl, degen blir då svår att kavla ut. Spara lite till bakningen. Degen ska jäsa i en halvtimma.
Kavla ut degen mycket tunt, gärna med kruskavel. Låt sporra ut bitar efter önskad storlek. Jag har en pappersmall 9 x 9 cm. Lägg bitarna på en plåt och låt jäsa ytterligare 20 min. Grädda i ugn 200 gr 5-7 min på varje sida.
Eftertorka i avstängd ugn någon timma. Dekorera gärna brödet innan gräddningen med flingsalt och sesamfrö. Jag penslar lite med vatten för att få frön/salt att fastna. Var försiktig med flingsaltet alt. lite mer om du ska ha dom som snacks men inte mycket för det, oerhört salt.