fredag 16 januari 2009

ÅREN GÅR. Bilden till höger orsakade värsta kåtslaget när vi var i 12-årsåldern och fick syn på Brigitte Bardot. Vi hade hört talas om och läst om S-y-n-d-e-n. Brigitte Bardot personifierade begreppet. Henns läppar, leendet, urringningen, allt det där som vi bara kunde ana.... det var det som förstärkte det kollektiva kåtslaget.... att vi vi aldrig såg a-l-l-t, dvs den nakna sanningen.

IDAG BESKRIVS hon som ett mellanting mellan Hitler och Ultima Thule. Men ett är säkert: Hon är fortfarande snyggare än Sven Otto Littorin.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Vid 75 års ålder och med dom hängpattarna, tänker hon nog som Hitler "hejda massorna" eller s.k. polisbyst. Ett lyft till, så har hon pipskägg.
Jag hörde om en ung tjej som hade tatuerat Elvis på ena bröstet. Tänk vad han ska va lång i ansiktet om 30 år.
2 damer sitter i bastun och den ena utbrister - Värst vilka hängbröst du har.
-Jaa min man drar i dom.
-Jaa det gör min man också men vi ligger i samma rum.

Anonym sa...

Jag vet inte mkt om hennes åsikter men tycker det är strongt av henne att "vara som jag är", inga ansiktsoperationer. "Dom hängpattarna" skriver Rolf, javisst men är det inte hängpattar man, jag menar vi kvinnor, har när vi är 75 år fyllda. Ha en bra helg allesammans.

Anonym sa...

Gustavsson står inte vid sitt. Löftet att han "lämnat bygganden" hålls inte, vilket visar att han är en lögnhals.

Anonym sa...

Han har återuppstått och det är han väl inte ensam om.
"Ryktet om min död är betydligt överdriven"
Observer skulle ju kunna avge ett löfte att strunta i den här bloggen för gott. Don´t call us....

Anonym sa...

instämmer med bloggerad, fattar inte vad observer gör här, sjukt att hänga upp sig på ngt man hatar

Anonym sa...

glömde skriva namn i förra inlägget, jag finns det vet alla

Anonym sa...

Om han ändå hängde upp sig.

Anonym sa...

Snyggast skådisarna
1 Marilyn Monroe
2 Sophia Loren
3 Brigitte bardot
4 Jayne Mansfield

Anonym sa...

Men jag då?

Anonym sa...

Israel = mördare och statsterrorism

Anonym sa...

Det är ganska många som är snyggare än Littorin...

Anonym sa...

t o m vår latrin

Anonym sa...

Rolf + OlleV8 = sant

Anonym sa...

tittar in som hastigt
kosntig blogg
är det allvar bakom?

Anonym sa...

Mycket kosntig men allt är allvar, jag lovar.

Anonym sa...

Elin...måste jag bli förväxlad med både den ena och den andre.
Själv är bästa dräng, du vet.
Olle olé Spanien känner jag inte alls.
Dessutom är jag inte bög. Skrev man inte förr typ detta när några
"körde" efter varann
Anna + Kalle sant i ett litet hjärta. Tro inte på allt du ser. Jag har mina aningar bakom vissa identiteter, som kanske bara vill väcka konflikter mellan andra och opposition. Det håller ju bloggen flytande också.

Anonym sa...

Jag heter Per Fhekt och min fru Inga Bröhst och vi känner Inga Venner.
Vi var hemma hos Prutti Stinkonen och Signe Gravballe i helgen men så kom Lucifer Gottikorva dit med sin dotter Klitorius Grinolledotter och då var festen över tyvärr. Stället vi var på hette Vulvagårdh och dit åker vi aldrig mer. Vi fick ingen kaka till kaffet.

Anonym sa...

Jag Rumpe Blygdgårdh och min hustru Mulla Snarkwall var där, men vi fick en kaka till kaffet.
Theodåre Stjärtström jagade mig hela kvällen men han hade inget bakpulver, så de vart inget åke av, för hans del. Det var nog tur det, för annars hade jag varit otrogen mot Schnorbert af Föring, en adlig typ, som sover med napp i stjärten men gärna byter ut den mot nåt helt annat. En kavel kanske.

Anonym sa...

Va! var hela min släkt där? Jag saknade bara Styve Ståkulle och BullFia Orgasmani på gästlistan men jag var inte bjuden, det är ju
faaa...
Jag skiter väl i kakor till kaffet.
Värdparet ska aldrig få komma till mig i Snopptorp. Däremot Jonatönt Juckarsson och Jähkel Bratharsel är alltid välkomna.

Anonym sa...

PS Dom här kunde jag inte bjuda för Jakob var luden och Sigurd Wallén, eller som Gunnar Hoffsten skulle ha sagt - Det var värst vad Dag Wasén och jag undar var Fromholtz. Ja dom kom ju till en och annan spelning i alla fall och trumslagar´n var liten och satt och trombonisten hade ett hårt drag i mun. Det var basun om honom då.

Anonym sa...

En kille sitter i ett träd och kan inte komma ner. Vet Ni vad han gör?
Han skiter ner sig.
I går kunde jag inte öppna min mattebok som kladdat igen. Jag hade hittat Pythagoras sats.
Läkaren och systern går kvällsronden och han nynnar på en sång.
-Vad är det för sång säger hon?
-Hör du inte att det är nattjournalsången.

Anonym sa...

Jävlar vilket KÅTSLAG dina läsare fick av bilden på BB. Kommentarerna börjar med förnedring av gamla tanter, där du slutade ditt inlägg. Och SEN är det lill chefen som tar över. Jag har då aldrig garvat så mycket åt kommentarer förr. Så jävla genomskinligt. Snacka om hur killar funkar. HA ha ha ha

Anonym sa...

Apropå kåtslag, så hörde jag att miljöpartiets Peter Eriksson skulle gifta sig med en nunna. Han vill ha en obesprutad buske.
Ni äldre som bloggar...Oscarsson kanske, har du/Ni provat den nya youghurten STOFIL? Snorre Herpesson har den på blåsorna.
Dom flesta tyska bilar tillverkas idag i Audi-arabien.
Lite nyheter så här på måndag em för att lätta upp tristessen. Ha de