lördag 20 juni 2009

HÄRRRLIG MIDSOMMARDAG

DAN EFTER DAN. http://rudbeckia.bloggspace.se tror att hela Sverige är bakfullt. Inte jag. Presleydenten regererar nykter och städad. Men fan va tomt och stilla det är överallt. Var ute med Oskar, labradoren, vid åttahugget, såg inte till en käft. Frugan sover fortfarande, Oskar vilar ut efter morrongång och Frolic-frukost.
HÖGSTADIESKOLAN I KISA var på vippen att brinna ner sent i går kväll. Alltid händer det nåt. Vädret ser riktigt inbjudande ut. Senare i dag ska jag hjälpa Brorsan och Ella i trädgårn, dvs köra bort en massa grenar å skit, och därefter far Brorsan och jag till Ulrika och Tony för att hämta Frugans bil. Alltid är det nåt.
NU FÅR HON fan vakna, min mage skriker efter frukost. Jo, det är jag som gör frukost men hur kul är det att sleva i sig frukost ensam.
HANNU SALAMA, värd att läsa fortfarande. Liksom Väinö Linna. Grunnar på att läsa om trilogon som börjar med Högt bland Saarijärvis moar. Läste den första gången vid 80-talets början. Jag var helt uppslukad. Jobbad i stenindustrin i Borghamn och det hände att jag cyklade hem fort som fan på lunchrasten (45 min) för att läsa ett kapitel.

3 kommentarer:

Jessi sa...

Jag är inte det minsta bakfull jag heller! Det är ordning på oss du. :)

Klas Ämbla sa...

Men jag är...

henke sa...

knull fan jag söp till idag äledig i morrn och på stidag
kör hårt tobbe